درمان ریزش مو با پی آر پیPRP


با تزریق بوتاکس
هزینه تزریق دیسپورت
اگر چه تزریق دیسپورت ارزان‌تر از دیگر انواع بوتاکس است، اما آمپول دیسپورت حاوی مقدار کمتری سم بوتولینوم است. بنابراین تزریق باید دفعات بیشتری تکرار شود تا نتیجه دلخواه را به دست دهد. به این ترتیب چون مقدار بیشتری از دارو مصرف می‌شود، در نهایت قیمت دیسپورت بیشتر از تزریق بوتاکس می‌شود.
نورونوکس
نورونوکس مانع رسیدن تکانه‌های عصبی به عضلات می‌شود و انقباض‌های شدید این عضلات را کاهش می‌دهد. نورونوکس با جلوگیری از دریافت پیام درد به بیماران دچار میگرن نیز کمک می‌کند. هزینه تزریق نورونوکس به تعداد واحدهای لازم برای رسیدن به نتیجه دلخواه بستگی دارد.
هزینه مصپورت (مسپورت)
بوتاکس ایرانی مصپورت (مسپورت) در ویال‌های ۵۰۰ واحدی تولید و عرضه شده است که برای مصرف سه نفر پیش‌بینی شده است و قیمت تمام شده آن تقریبا نصف بوتاکس دیسپورت انگلیسی  ۵۰۰ می‌باشد.
عامل‌های موثر بر هزینه تزریق بوتاکس


هزینه تزریق بوتاکس با توجه به عامل‌های زیر تعیین می‌شود:
تعداد ناحیه‌هایی که نیاز به درمان دارد: بدیهی است که هر چه تعداد ناحیه‌های در نظر گرفته شده برای جوانسازی بیشتر باشد، هزینه درمان نیز بالاتر می‌رود.
ناحیه مورد نظر: بعضی ناحیه‌ها به واحدهای بیشتری از بوتاکس نیاز دارد، طبعآً جوانسازی این ناحیه‌ها گران‌تر خواهد بود.
دوز مورد نیاز بوتاکس: چنانچه هزینه درمان برحسب تعداد واحد‌های تزریق شده بوتاکس دریافت شود، اگر چین و چروک‌ها شدت بیشتری داشته و مقدار بوتاکس بیشتری برای از بین بردن آنها تزریق شود، هزینه درمان افزایش خواهد یافت.

PRP  چیست؟

پلاسمای سرشار از پلاکت (PRP) پلاسمای تغلیظ شده خون است که غلظت پلاکت در آن تقریباً سه تا پنج برابر حد طبیعی در جریان خون است. به علاوه این محلول حاوی عامل رشد پلاکتی، عامل رشد آندوتلیوم (لایه پوششی) عروقی، فاکتور رشد تبدیل کننده و دیگر پروتئین‌های زیست فعال است که به التیام زخم و رشد مو کمک می‌کنند. PRP روشی ایمن و موثر برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه است.
تاثیرگذاری پی آر پی

پی آر پی فولیکول‌های کاشته شده یا غیرفعال مو را تحریک می‌کند تا به مرحله رشد فعال برسند. خون حاوی سلول‌های کوچکی موسوم به پلاکت است که خونریزی را متوقف می‌کنند. همچنین پلاکت حاوی فاکتورهای رشد خاصی است که پس از فعال سازی باعث ترمیم و بازسازی بافت و بهبود خاصیت التیام بخشی بدن می‌شوند. این عامل‌های رشد به رویش مو کمک می‌کنند یا ریزش مو را آهسته می‌کنند.
متقاضی مناسب پی آر پی مو

درمان کاشت و ترمیم مو به روش PRP بهترین نتیجه را بر روی افرادی به دست می‌دهد که در مراحل اولیه کم پشت شدن مو قرار دارند و هنوز فولیکول‌های فعال یا تقریباً فعال دارند، اما این فولیکول‌ها موی کافی یا باکیفیت مطلوب را تولید نمی‌کنند. متقاضی مناسب کاشت مو به روش PRP مردان و زنانی هستند که از ریزش یا کم پشت شدن مو ناراحت هستند، از سلامت عمومی مناسب برخوردارند و انتظاری واقع بینانه از ماهیت درمان و نتایج مورد انتظار دارند.
انواع ترمیم مو به روش PRP

جراحان متخصص کاشت مو PRP را  به دو روش انجام می‌دهند تا به طبیعی‌ترین و بهترین نتایج ممکن دست یابند.
PRP: ساده‌ترین روش است که در آن پلاکت‌ها و پلاسمای تفکیک شده با استفاده از scalproller در پوست سر تزریق می‌شود. غلظت پلاکت‌ها در محلول پی آر پی از غلظت پلاکت‌ها در خون بیشتر است.
ACell +PRP: ترکیبی از پلاسمای سرشار از پلاکت و ACell درمانی موثرتر است که چون منبع مستمری از فاکتورهای رشد را تا چندین ماه در اختیار فولیکول‌های موی کم پشت شده می‌گذارد، نتایج چشمگیرتری را نسبت به پی آر پی به دست می‌دهد. این ترکیب مفید ریزش موی القا شده ژنتیکی را آهسته می‌کند. ACell +PRP شتاب دهنده رویش مو است که علاوه بر پیشگیری از ریزش مو به ترمیم مو نیز کمک می‌کند.
مزایا

 
درمانی ساده و غیرجراحی
نتایج مطمئن و ایمن
دوران بهبود بسیار سریع
نتایج زیبا و کاملاً طبیعی
افزایش خون‌رسانی به فولیکول‌ها
افزایش ضخامت (اندازه) ساقه مو
تحریک مرحله رشد مو و حفظ موها
کنترل سیکل رویش مو
کاهش ریزش مو

حدود ۸۰ میلی‌لیتر از خون بیمار با سرنگ استریل از سیاهرگ گرفته می‌شود و به لوله مخصوص انتقال داده می‌شود تا سانتریفیوژ شود. در حین آماده‌‌سازی محلول پی آر پی، پوست سر با استفاده از مسدود کننده‌های عصبی بی‌حس می‌شود، از آنجایی که بی‌حسی موضعی از تاثیرگذاری پی آر پی جلوگیری می‌کند، نمی‌توان داروی بی‌حسی موضعی را در ناحیه‌های تحت درمان تزریق کرد. تزریق ترکیب پی آر پی و ACell در ناحیه‌های کم پشت سر چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. سپس برای فعال‌سازی PRP غلطک مخصوص یا سوزن‌های ظریف با صدها میکرودات بسیار ریز روی پوست سر حرکت داده می‌شود. اگر پی آر پی همزمان با کاشت مو انجام ‌شود، خون در ابتدای درمان گرفته می‌شود، سپس پی آر پی آماده و در ناحیه دریافت کننده بی‌حس شده یا هر ناحیه دچار ریزش مو تزریق می‌شود.
مدت زمان درمان
کل درمان حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. بخش اعظم این مدت به خون گرفتن و آماده‌سازی محلول پی آر پی برای تزریق در پوست سر اختصاص می‌یابد. سپس برای دو و شش هفته بعد به بیمار وقت داده می‌شود تا متخصص بتواند روند التیام و نتایج اولیه را مشاهده کند.
تعداد جلسات لازم PRP برای کاهش ریزش مو
تعداد جلسه‌های لازم درمان برای کاهش ریزش مو به مورد خاص هر بیمار، شدت ریزش مو، سیکل رشد مو و عامل‌های متعدد دیگر بستگی دارد. به طور متوسط سه تا ۶ جلسه درمان پی آر پی در فواصل یک ماهه انجام می‌شود و پس از آن بیمار باید سالی یک بار برای حفظ نتایج به متخصص مراجعه کند.
دوران بهبود

رعایت بهداشت در مدت ۴۸ ساعت پس از درمان بسیار مهم است و موها را در این مدت به هیچ وجه نباید شست. از بیمار خواسته می‌شود حداقل دو ساعت به سر و ناحیه‌های تزریق دست نزند تا التیام حاصل شود. اگر بیمار به هر دلیلی مجبور شود که به سر دست بزند، باید دست‌ها را قبل از لمس کردن ناحیه‌های تزریق بشوید. البته بیمار می‌تواند تمام فعالیت‌های معمول خود را انجام دهد، به شرطی که تا ۲۴ ساعت پس از درمان نگذارد فراورده‌های مراقبت از مو با ناحیه درمان شده تماس پیدا کند.
از آنجایی که پی آر پی موی سر درمانی غیرجراحی است، پس از درمان نیازی به استراحت کردن نیست و عملاً دوران بهبودی وجود ندارد. اکثر بیماران می‌توانند در صورت تمایل فردای روز درمان به سر کار برگردند؛ بیمار در این زمان فقط ناراحتی مختصری را در محل گرفتن خون یا تزریق پی آر پی حس می‌کند. درد و ناراحتی ناشی از پی آر پی بیشتر از درد تزریق یک آمپول معمولی نیست.
نتایج

نتایج تمام بیماران یکسان نیست. اگر بیمار متقاضی مناسبی باشد و به دقت از دستورات پزشک پیروی کند، انتظار می‌رود نتایج چشمگیری از پی آر پی موی سر به دست آید. نتایج ترمیم مو با پی آر پی معمولاً سه تا شش ماه پس از درمان مشاهده می‌شود و توصیه می‌شود که درمان تکرار شود تا نتایج به دست آمده حفظ شود یا بهبود یابد.
خطرها و عوارض جانبی

عوارض پی آر پی موی سر انگشت‌شمار است و به ندرت بروز می‌یابد. کبودی و خون‌مردگی ناحیه گرفتن خون یا تزریق پی آر پی و تشدید موقت ریزش مو از عوارض PRP محسوب می‌شود. هر گونه ناراحتی ملایم یا سر درد خفیف معمولاً به خوبی با مصرف مسکن‌های متداول آرام می‌شود.
هزینه

هزینه پی آر پی موی سر برای تمام بیماران یکسان نیست. هزینه کاشت مو به روش prp به بزرگی ناحیه درمان، تعداد جلسات لازم برای دستیابی به نتیجه مطلوب و حق‌الزحمه پزشکی بستگی دارد.



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

توضیح اینکه با بهبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروهای مجرب کافی انجام لیزر در همه روزهای هفته ( به غیر از پنجشنبه وجمعه ) با وقت قبلی از ساعت سه بعدظهر تا هشت شب قابل انجام است.

آدرس:

بلوار مرزداران بین خ ایثار واریافر
پ ۱۲۲

۴۴۲۵۵۵۵۷
Copy right 2014-2018 Dr-razi.ir| تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر رضیعی محفوظ است

طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز