لاغری و رفع چربی شکم و پهلو با روش های مختلف



واژه پزشکی برای چربی ناسالم در ناحیه شکم “چربی احشایی” است که به چربی اطراف کبد و سایر اعضای داخل شکم شما اشاره دارد. حتی افراد دارای وزن طبیعی و چربی بیش از حد در ناحیه شکم و کمر، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری هستند. بسیاری از عوامل مختلف می‌توانند باعث افزایش چربی شکم شما شوند.
مواردی مانند ژن‌ها و تغییرات هورمونی در یائسگی وجود دارد که در مورد آن‌ها، کار زیادی نمی‌توان انجام داد. اما عوامل بسیاری وجود دارد که قابل کنترل هستند. انتخاب غذاهای سالم و آگاهی از خوراکی‌هایی که باید پرهیز شود، میزان ورزشی که انجام می‌دهید و چگونگی مدیریت استرس، می‌توانند به کاهش چاقی شکم و پهلو کمک کنند. همچنین درمان‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا از چربی شکمی رهایی یابید و سالم‌تر و متناسب‌تر باشید.
رهایی از چربی‌های شکم و پهلو به دلایل زیادی و نه صرفا جنبه زیبایی مهم است. چربی بیش از حد شکمی، به ویژه چربی احشایی، نوعی که اندام شما را احاطه کرده و شکم شما را بسیار چاق می‌کند، زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، مقاومت به انسولین و برخی از سرطان‌ها است. اگر رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن کافی نباشد، هورمون‌های شما، سن شما و سایر عوامل ژنتیکی ممکن است دلیل چاقی باشد. متخصصین ما در کلینیک دکتر رضیعی به شما کمک می‌کنند تا دلیل چاقی شکم و پهلوی خود را پیدا کنید و سپس درمان‌هایی شامل مزوتراپی، کویتیشن، کرایوليپولیز، لیپوماتیک را توصیه می‌کنند که اثرات زیبایی موثری را به همراه دارد. جهت دریافت نوبت مشاوره و یا رزرو وقت رفع چاقی شکم و پهلو می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۴۴۲۵۵۵۵۷ –۰۲۱۴۴۲۰۱۶۹۴ تماس بگیرید.دلایل چربی شکم و پهلو

 
غذاها و نوشیدنی‌های حاوی شکر
چربی‌های ترانس
بی‌تحرکی
رژیم‌های کم پروتئین و کم فیبر
اختلالات هورمونی
باکتری‌های نامناسب روده
استرس و کورتیزول
ژنتیک
خواب ناکافی
بارداری و زایمان
چه موقع افزایش دور کمر خطرناک است؟

 
برای زنان، اندازه دور کمر بیش از ۸۹ سانتی متر نشان دهنده غلظت ناسالم چربی و چاقی شکم و پهلو و خطر بیشتر برای ابتلا به مشکلات سلامتی است.
برای مردان، اندازه دور کمر بیش از ۱۰۲ سانتیمتر نشان دهنده غلظت ناسالم چربی شکم و خطر بیشتر برای ابتلا به مشکلات سلامتی می‌باشد.
روش‌های رفع چاقی شکم و پهلودرمان مزوتراپی برای چاقی در ناحیه پایین شکم و لاغری شکم، ماهیچه سه سر، داخل و بیرون ران و باسن مناسب‌تر می‌باشد. مزوتراپی تکنیکی است که به رفع رسوبات چربی در مناطقی که به ورزش پاسخ نمی‌دهند، کمک می‌کند. پس از استفاده از بی‌حسی موضعی، درمان تنها حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد (کلا ۴۵ دقیقه). تزریق داخل شکم و پهلو موجب التهاب جزئی در ناحیه می‌شود که باعث تخریب چربی‌ها از طریق مکانیزم مشابه کاهش وزن طبیعی می‌گردد. بیمار می‌تواند در همان روز به محل کار خود باز گردد و بعد از یک هفته برنامه تناسب اندام خود را از سر گیرد. پس از یک ماه کاهش ۱ تا ۴ اینچی در ناحیه تحت درمان انتظار می‌رود و در صورتی که بیمار وزن خود را حفظ کند اثرات دائمی خواهد بود. ناحیه تحت درمان ممکن است حدود ۳ روز کمی متورم و سفت باشد.
کرایولیپولیزکرایولیپولیز را می‌توان در مناطق مختلف بدن، از جمله شکم، بازوها، پهلو و ران استفاده کرد. کرایولیپولیز به صورت ایمن چربی را بدون سوزن، جراحی، و یا آسیب کاهش می‌دهد. در این روش هیچ بیهوشی یا داروی مسکنی لازم نیست. کرایولیپولیز فرایندی است که در آن سلول‌های چربی شکم و پهلو به طور موثری منجمد شده، چربی ناخواسته را کاهش و برای بیمار ظاهری جذاب و ظریف ایجاد می‌کند. کرایولیپولیز یکی از درمان‌های لیپوساکشن سه بعدی است و همانند سایر درمان‌های سه بعدی، کاملا غیر تهاجمی است. پزشک دستگاهی را روی شکم قرار می‌دهد و این کار باعث می‌شود که درجه حرارت در این ناحیه به صورت موضعی کاهش یابد. این روش بدون تاثیر بر روی سلول‌های دیگر، سلول‌های چربی ناخواسته را منجمد می‌کند و سپس از روی بدن برداشته می‌شود. تنها یک درمان لازم است، اما از آنجایی که چند ماه طول می‌کشد تا بدن سلول‌های چربی مرده را از بین ببرد، نتایج بعد از ۶ تا ۱۲ هفته قابل مشاهده خواهد بود. ممکن است در ناحیه تحت درمان اندکی قرمزی در عرض چند ساعت ایجاد شود، و تا حدودی تورم و به ندرت کبودی مشاهده می‌شود، که ظرف یک هفته از بین می‌رود. بعضی از بیماران همچنین یک احساس گرفتگی موقت در ناحیه شکم را گزارش کرده‌اند.
کویتیشناولتراسوند کویتیشن برای نواحی کوچک، مانند بازوها، اطراف خط سینه و مناطق کوچک، یا نواحی بزرگتر بدن مانند قسمت داخلی، بیرونی یا پشت ران‌ها، شکم و باسن مناسب است. توصیه می‌شود که برای تکمیل دوره درمان، ۶ تا ۱۰ جلسه به فاصله یک بار در هفته انجام شود.
فرآیند تقریبا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که در طی آن ژل اولتراسوند روی نواحی مورد هدف قرار می‌گیرد. سپس پروب بر روی ناحیه هدف حرکت می‌کند و امواج اولتراسوند سطح پایین را ارسال می‌کند که پس از آن ضربه‌هایی به شکم و پهلو در یک حرکت دایره‌ای ایجاد می‌نماید. این حرکت سپس باعث ایجاد حباب‌های کوچکی می‌شود که به نوبت شروع به برخورد و انفجار می‌کنند. سپس شاک ویو سبب امولسیون سازی سلول‌های چربی می‌شود. پس از درمان اولتراسوند، انرژی آزاد شده باید با ورزش هوازی سبک یا هر جایگزینی که در سوختن کالری موثر باشد مصرف شود. با توجه به اهداف فردی، توصیه می‌شود که یک دوره ۶ تا ۱۰ جلسه‌ای به فاصله یک هفته انجام گردد. تحریک اولتراسوند از سیستم عصبی مرکزی عبور می‌کند (که انتشار نورآدرنالین را کنترل می‌کند)، بنابراین هیچ اثر بازگشت چربی و چاقی شکم مشاهده نمی‌شود.
لیپوماتیکتوسط روش لیپوماتیک، چربی از قسمت‌های مختلف بدن مانند کمر، شکم و پهلو با خلاء برداشته می‌شود و سپس بدن تغییر شکل می‌یابد. در تکنیک لیپوماتیک، کانولا دارای حرکات نوسانی، چرخشی و ارتعاشی است که با ایجاد امواج التراسوند یک باعث برداشتن بافت چربی شکم به آرامی و بدون آسیب رساندن به بافت‌های دیگر می‌شود. ارتعاشات و امواج اولتراسوند دستگاه باعث آزاد شدن سلول‌های بنیادی می‌شود که به سلول‌های چربی می‌چسبد. سلول‌های بنیادی آزاد شده به فرآیند بهبودی کمک می‌کنند و باعث نتایجی با ظاهر طبیعی و شاداب‌تر می‌گردد. لیپوماتیک نیازی به ایجاد برش‌های زیاد بر روی پوست ندارد، و تنها سوراخ بسیار کوچکی برای کانولا ایجاد می‌شود، در نتیجه تقریبا غیر ممکن است که متوجه اسکار زخم شوید. بیماران می‌توانند چند ساعت پس از فرایند کلینیک را ترک کنند و بعد از ۲۴ ساعت می‌توانند دوش بگیرند. با روش لیپوماتیک، کبودی و تورم کمتری دیده می‌شود. ممکن است چند هفته طول بکشد تا تورم برطرف شود. بعد از درمان بدن با شکل جدید خود تطابق می‌یابد و بیمار دوباره فرم خود را به دست می‌آورد.
لیپوساکشناگر چه لیپوساکشن برای از بین بردن چربی و چاقی و لاغری شکم استفاده می‌شود اما یک راه حل برای کاهش وزن نیست. لیپوساکشن به بهترین شکل روی چربی‌هایی که در مناطق خاص تجمع یافته‌اند و در برابر ورزش مقاوم هستند، به خصوص در اطراف شکم، ران، کمر و باسن، کار می‌کند. شما ممکن است کمی وزن از دست بدهید اما احتمالا قابل توجه نیست. لیپوساکشن همچنین برآمدگی شکم به دلیل ضعف دیواره شکمی را اصلاح نمی‌کند و پوست شل را سفت نخواهد کرد. برای تراشیدن و صاف کردن ناحیه شکم، لیپوساکشن گاهی اوقات با ابدومینوپلاستی، که به جراحی کوچک کردن شکم نیز شناخته می‌شود، ترکیب می‌گردد که در آن چربی شکم برطرف می‌گردد، دیوار عضله بازسازی می‌شود و پوست اضافی برداشته می‌شود.
در طول لیپوساکشن مقدار زیادی آب نمک بافر به داخل بافت چربی زیر پوست تزریق می‌شود. پزشک برشی در شکم یا پهلو ایجاد می‌کند و سپس در زیر گوشت لوله پیچ مانند به نام کانولا ایجاد می‌کند که به خلاء متصل است. در انتهای کانولا، یک قطعه سفت قرار دارد. پزشک آن را با حرکات سریع به عقب و جلو حرکت می‌دهد تا چربی‌ها را شل کند. این روش ۴۵ دقیقه تا دو ساعت طول می‌کشد و زمان بهبودی تا دو هفته ادامه می‌یابد. نتایج کامل لیپوساکشن شش تا ۱۲ هفته پس از عمل مشاهده می‌شود. درد و کبودی ممکن است تا دو هفته به طول بی‌انجامد و تورم ممکن است دو هفته تا دو ماه ادامه یابد.
درمان خانگی چاقی شکم و پهلو


بیمار می‌تواند عضلات شکمی را با کرانچ پهلو یا سایر تمرینات شکمی هدفمند کاهش دهد، اما تنها با انجام این تمرینات از چربی و چاقی شکم و پهلو خلاص نخواهید شد. با این حال، چربی احشایی به رژیم غذایی و روش‌های ورزشی پاسخ می‌دهد که به از بین بردن وزن اضافی و کاهش چربی کل بدن کمک می‌کند. برای مبارزه با چاقی شکم و پهلو:
یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید. بر مواد غذایی گیاهی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل تأکید کنید و منابع پروتئینی و محصولات لبنی کم چرب را انتخاب کنید. قند و چربی اشباع اضافه که در گوشت و محصولات لبنی پر چرب مانند پنیر و کره وجود دارد را محدود کنید.
جایگزینی برای نوشیدنی‌های شکری پیدا کنید. در عوض، آب یا نوشیدنی‌هایی با شیرین کننده‌های مصنوعی بنوشید.
بر میزان سهم غذایی در وعده‌های خود نظارت داشته باشید.
در برنامه روزانه خود فعاليت فيزيکی را قرار دهيد.



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

توضیح اینکه با بهبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروهای مجرب کافی انجام لیزر در همه روزهای هفته ( به غیر از پنجشنبه وجمعه ) با وقت قبلی از ساعت سه بعدظهر تا هشت شب قابل انجام است.

آدرس:

بلوار مرزداران بین خ ایثار واریافر
پ ۱۲۲

۴۴۲۵۵۵۵۷
Copy right 2014-2018 Dr-razi.ir| تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر رضیعی محفوظ است

طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز