راه های رفع و از بین بردن غبغب بدون جراحی


بسیاری از ما در ناحیه ساب‌منتال یعنی در نقطه تلاقی چانه و گردن با مشکل چربی اضافی روبرو هستیم که در اصطلاح با نام غبغب از آن یاد می‌شود. غبغب را به سختی می‌توان با رژیم غذایی و ورزش کردن از بین برد، به علت ایجاد غبغب ارثی است و از بین بردن آن به این روش‌ها عملاً غیرممکن است. خوشبختانه روش‌های درمانی غیرجراحی برای کاهش چربی ایجاد کننده غبغب وجود دارد که با بهره‌گیری از آنها می‌توان خط فکی خوش‌تراش و صاف داشت.
کنار آمدن با غبغب بدفرم که زیبایی صورت را خدشه‌دار می‌کند، بسیار سخت و ناراحت کننده است. غبغب چه ارثی باشد، چه چربی زائدی که در برابر رژیم لاغری و ورزش مقاوم است، می‌توان به روش‌های گوناگون آن را از بین برد تا ناحیه چانه خوش تراش و صاف شود. متخصص زیبایی بهترین روش رفع غبغب را با توجه به شرایط و ترجیح بیمار انتخاب می‌کند. از راه‌های از بین بردن غبغب می‌توان به هایفوتراپی، مزوتراپی، کویتیشن، رادیوفرکانسی (آر اف) و کیبلا اشاره کرد.

غبغب

غبغب یا در اصطلاح پزشکی لایه چربی ساب‌منتال یا آرواره‌ای به جمع شدن چربی اضافه در ناحیه آرواره و چانه گفته می‌شود که فرم چانه را به شکل ناخوشایندی تغییر می‌دهد. اگر چه غبغب عموماً یکی از نتایج چاقی است، با این حال غبغب در افراد لاغر و با اندام متناسب نیز دیده می‌شود. زاویه گردن ـ صورت در دوران جوانی حدود ۱۱۸ درجه است، اما این زاویه در اثر انباشته شدن چربی در ناحیه زیر چانه کاهش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد و حالت فرورفتگی و گودی خوشایند گردن را کمتر می‌کند. غبغب درآوردن و نامشخص شدن خط فک یکی از نشانه‌های بالا رفتن سن نیز محسوب می‌شود.
علل ایجاد غبغب

غبغب نتیجه جمع شدن چربی اضافی و شل شدن و افتادگی پوست گردن در زیر چانه است. چاقی، ژنتیک یا بالا رفتن سن از عامل‌های ایجاد غبغب به شمار می‌آید. غبغب صرف نظر از دلیل ایجاد آن زیبایی صورت و اعتماد به نفس را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
متقاضیان مناسب درمان غبغب

اگر از ایجاد شدن غبغب ناراحت هستید و احساس می‌کنید که اعتماد به نفس و زیبایی صورتتان کاهش یافته است، متقاضی مناسبی برای امتحان روش رفع غبغب به شمار می‌آیید. شرایط زیر معمولاً درباره متقاضیان رفع غبغب صدق می‌کند:
داشتن چربی اضافی زیر چانه که با ورزش کردن از بین نمی‌رود.
تمایل به داشتن چانه‌ای خوش فرم‌تر
در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم
مزایای درمان

 
محکم و کشیده شدن پوست چانه
نتایج آنی و بلندمدت
درمان غبغب راحت و بدون درد
جوانسازی پوست چانه
غیرتهاجمی و غیرجراحی
بهبود گردش خون و افزایش اکسیژن‌رسانی به پوست
تایید شده به لحاظ بالینی
درمان


هایفوهایفوتراپی (HIFU) یکی از بهترین و موثرترین روش های درمان غبغب بدون جراحی است که دوران بهبود کوتاهی نیز دارد. هایفوتراپی بر اصل عبور دادن پرتوهای مافوق صوت متمرکز و با شدت بالا از پوست به شیوه‌ای کنترل شده مبتنی است. هایفو آسیبی کنترل شده را به لایه‌های داخلی عمقی‌تر پوست وارد می‌کند. بافت‌های شل و افتاده در واکنش به این آسیب‌دیدگی و در اثر متلاشی شدن لایه چربی زیرپوستی سفت و منقبض می‌شوند. این نوع آسیب کنترل شده و تجزیه شدن همزمان چربی زیرپوستی باعث تولید کلاژن جدید می‌شود. هایفوتراپی علاوه براین که غبغب را کوچک می‌کند، به دلیل تحریک تولید کلاژن جدید باعث جوانسازی صورت نیز می‌شود. هایفو درمانی بسیار ایمن و با دوران بهبود بسیار کوتاه است که کوچکترین آسیبی به لایه‌های فوقانی درم و اپیدرم وارد نمی‌کند. یک جلسه هایفوتراپی بسته به ناحیه تحت درمان ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. یک جلسه درمان برای از بین بردن غبغب کافی است و پس از آن نیازی به استراحت کردن نیست.
ایمنی هایفو
ازآنجایی که هایفوتراپی برای از بین بردن غبغب آسیب‌هایی کنترل شده را با عبور دادن پرتوهای متمرکز اولتراسوند وارد می‌کند، درمانی بسیار ایمن محسوب می‌شود.
ماندگاری نتایج هایفو
ازآنجایی که هایفو بر تغییر شکل و سفت کردن بافت‌ها مبتنی است، نتایج نهایی آن پس از گذشت یک تا دو ماه مشخص می‌شود. یک جلسه هایفوتراپی کافی است تا نتایجی با ماندگاری یک تا یک و نیم سال به دست آید. اگر بیمار از پوست خود مراقبت کند، رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی سالمی داشته باشد، نتایج ماندگارتر نیز خواهد شد.
مزوتراپی
در مزوتراپی چندین تزریق ساده برای از بین بردن ناحیه‌های موضعی کوچک چربی انجام می‌شود. فرایند متلاشی کردن چربی در اصطلاح لیپولیز نامیده می‌شود. متخصص محلولی را مستقیماً در لایه‌های چربی و بافت پیوندی تزریق می‌کند. این تزریق برای برداشتن غبغب بدون درد است، با این حال برخی بیماران ترجیح می‌دهند که قبل از تزریق از کرم بی‌حسی موضعی استفاده کنند. داروی تزریقی واکنشی شیمیایی را در بدن ایجاد می‌کند که در کنار فیزیولوژی بدن به سخت شدن دیواره سلول‌های چربی و از بین رفتن ناحیه‌های موضعی چربی منجر می‌شود. نتیجه مزوتراپی سه هفته پس از درمان مشخص می‌شود. چند جلسه درمان در فواصل چهار تا شش هفته‌ای انجام می‌شود تا نتیجه‌ای رضایت‌بخش به دست آید.
اولتراسوند کویتیشن
اولتراسوند کویتیشن روش غیرجراحی ملایم و جدیدی است که به منظور از بین بردن چربی اضافی در ناحیه‌های معینی از بدن انجام می‌شود. کویتیشن یکی از ایمن‌ترین روش‌های رفع غبغب است. طول موج مافوق صوت به سرعت گسترش می‌یابد و دیواره غشاء سلول‌های چربی را مرتعش و منقبض می‌کند؛ در نتیجه حباب هوای کوچکی داخل سلول ایجاد می‌شود. سپس حباب هوا دیواره سلولی را منفجر می‌کند و به این ترتیب تری گلیسیرید داخل سلول در مایع میان سلولی اطراف آزاد می‌شود. کویتیشن فقط و فقط بر سلول‌های چربی اثر می‌گذارد که ضعیف‌تر از دیگر سلول‌ها هستند و کوچکترین آسیبی به بافت‌های اطراف وارد نمی‌کند. تری گلیسیرید به گلیکول و اسیدهای چربی تبدیل می‌شود، گلیکول وارد جریان خون می‌شود و به عنوان منبع انرژی مصرف می‌شود. سیستم لنفاوی نیز اسیدهای چرب را جذب و برای استفاده یا دفع به کبد منتقل می‌کند.
رادیوفرکانسی
در رادیوفرکانسی (آر اف) ناحیه‌های چربی موضعی مانند غبغب با تابش انرژی گرم می‌شود. سلول‌های چربی مورد نظر پس از جذب گرما در فرایندی موسوم به آپوپتوز یا خودمرگی از بین می‌رود. سپس این مواد توسط سیستم لنفاوی جذب، در کبد فراوری و در نهایت به صورت ادرار از بدن دفع می‌شود. از آنجایی که سلول‌های چربی دفع می‌شود، اثر لاغری موضعی دائمی خواهد بود. اکثر بیماران در طول درمان حس می‌کنند که گویی پد گرم کننده بزرگی روی ناحیه درمان قرار داده شده است. اگر چه پوست گرم و صورتی می‌شود، اما رادیوفرکوئنسی (RF) به هیچ وجه دردناک نیست. نتایج نهایی معمولاً یک تا دو ماه پس از آخرین جلسه درمان مشاهده می‌شود.
کیبلا
کیبلا اسید دئوکسی کولیک یعنی ماده‌ی جذب کننده چربی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. زمانی که کیبلا در چربی زیرپوستی تزریق می‌شود، باعث تخریب سلول‌های چربی می‌شود. پس از آن واکنشی التهابی شروع می‌شود و بدن در نهایت مواد زائد را دفع می‌کند. سلول‌های چربی متلاشی شده دیگر مانند سابق انباشته یا ذخیره نمی‌شود.
متخصص محلول کیبلا را با سوزنی بسیار ظریف در چربی اضافی زیر چانه تزریق می‌کند. البته ناحیه‌های درمان قبل از تزریق بی‌حس می‌شود تا بیمار کاملاً راحت باشد. تزریق کیبلا بسته به تعداد تزریق‌های لازم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. در اکثر موارد لازم است که دو تا چهار جلسه درمان با کیبلا انجام شود تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید. کیبلا دارویی بسیار موثر برای بیمارانی است که از داشتن غبغب ناراحت هستند. البته تزریق کیبلا در صورت ابتلا به عارضه‌های شل کننده و کاهش دهنده خاصیت ارتجاعی پوست توصیه نمی‌شود.




اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

توضیح اینکه با بهبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروهای مجرب کافی انجام لیزر در همه روزهای هفته ( به غیر از پنجشنبه وجمعه ) با وقت قبلی از ساعت سه بعدظهر تا هشت شب قابل انجام است.

آدرس:

بلوار مرزداران بین خ ایثار واریافر
پ ۱۲۲

۴۴۲۵۵۵۵۷
Copy right 2014-2018 Dr-razi.ir| تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر رضیعی محفوظ است

طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز