تیکسل درمان چروک خطوط دورچشم دور دهان لب گردن و پیشانی


کی از روش‌های نوینی که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار گرفته و در آن از تکنولوژی ابلیتیو ترمومکانیک (TMA) تیکسل می‌باشد.به عبارت ساده تر با بکارگیری مستقیم از گرما،جوانسازی،از بین

بردن اسکار و جای زخم با تاثیر بسیار زیادی به دست می‌آید. تیکسل برخلاف دیگر درمان‌های متداول فعلی، لیزر، اولتراسوند یا رادیوفرکوئنسی نیست. متخصصین ما بیش از ۱۵ سال در زمینه درمان با لیزر CO2، میکرونیدلینگ و میکرونیدلینگ رادیوفرکوئنسی تجربه دارند، اما درد کمتر و بهبود سریع‌تر تیکسل موجب شده است که در اغلب موارد، این درمان جدید را بر روش‌های قبلی ترجیح دهند.

یکی از دستگاههای نوینی که طیف درمانی لیزرهای غیر ابلیتیو و ابلیتیو CO2 را پوشش می‌دهد و برای جوانسازی فرکشنال گرمایی پوست مورد استفاده قرار میگیرد تیکسل میباشد.در مد ابلیتیو، اثرهای عمقی یا سطحی ایجاد می شود . این دستگاه بر اساس تکنولوژی ابلیشن ترمومکانیک (TMA)، بر بافت هدف تاثیر گذاشته  و نتیجه‌ای تقریباً مشابه لیزرهای اربیوم و فرکشنال CO2  را ایجاد می کند؛ درمان با تیکسل می تواند همراه با ایمنی بیشتر و تحمل درد کمتر برای بیمار باشد  و همچنین می تواند ناحیه بزرگتری را با هزینه مناسب تر درمان کند. در این روش از کرم بی‌حس کننده استفاده نمی شود. مدت زمان بهبودی در این روش  بسیار کوتاه تراست. . متخصصین ما در کلینیک دکتر رضیعی با استفاده از نوین ترین دستگاه Tixel به منظور جوانسازی پوست آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشند. جهت دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت درمان با شماره‌های ۰۲۱۴۴۲۵۵۵۵۷ و ۰۲۱۴۴۲۰۱۶۹۴ تماس حاصل فرمایید
سه هدف مهم که روش نوین تیکسل در آنها مورد استفاده قرار میگیرد عبارتند از
کشیدن پوست: با کشیده شدن لایه درم پوست چین و چروک،خطوط،شلی و افتادگی پوست، منافد باز پوست و همچنین جای جوش ها در صورت از بین میروند
جوانسازی و بازسازی پوست: با تاثیری که روش تیکسل روی لایه اپیدرم پوست خواهد گذاشت پوست درخشان شده و لکههای موجود روی پوست از بین خواهند رفت و این روش تاثیر بسیار مناسبی هم برا روی آکنههای فعال پوست خواهد گذاشت
رساندن دارو به پوست:دستگاه تیکسل به منظور نفوذ بهتر داروها منفذهای بسیار کوچکی را بر روی پوست به وجود میآورد تا داروها جهت از بین بردن ضایعات رنگدانهای ، شل شدن عضلات و همچنین افزایش تولید کلاژن در پوست بهتر وارد پوست شوند.

 نحوه عملکرد تیکسل

پوست با استفاده از شبکه‌ای از هرم‌های خیلی کوچک، به اندازه سر سوزن، گرم می‌شود. در هر شات درمان، ۸۱ هرم به مدت چند هزارم ثانیه با پوست تماس پیدا خواهد کرد.این صورت گرما به روشی کنترل شده به پوست انتقال میابد تا پوست مجدد جوان و کشیده شود. ازآن رو که تماس شبکه با پوست به شدت کم است، مقدار ناراحتی فرد نیز خیلی از راه‌های دیگر جوانسازی و کشیدن پوست کمتر خواهد بود. شبکه‌ای از رویه زخم‌های بسیار کوچک روی پوست ایجاد می‌شود که در مقایسه با لیزر فرکشنال CO2 ، قرمزی و سوختگی خیلی کمتری دارد. به این صورت بیمار می‌تواند مدت اندکی بعد از درمان از لوازم آرایش یا از مرطوب کننده رنگی استفاده کند. لایه اپیدرم در نقاط تماس با هرم‌های تیکسل تبخیر شده و در مدت تبخیر، قسمت‌های بسیار ریزی از اپیدرم برداشته می‌شود. در نتیجه اپیدرم جدید تشکیل خواهد شد. نتیجه نهایی، پوستی شاداب است که اثر آفتاب سوختگی و تغییرات رنگدانه‌ای روی آن بسیار کم به چشم می‌خورد. نتیجه درمان  تیکسل پوستی نرم و صاف است که همه سطح آن درخشندگی یکدستی دارد. البته تیکسل بر روی لایه درم، یعنی لایه پایین‌تر اپیدرم، نیز تاثیر خواهد گذاشت. گرما در لایه درم نفوذ کرده و موجب انعقاد ناحیه‌های کوچکی می‌شود. این انعقاد فیبروبلاست‌ها را وادار به تولید کلاژن می‌کند، این کلاژن‌سازی سه ماه یا بیشتر طول می‌کشد. افزایش تولید کلاژن در لایه درم در از بین بردن چین و چروک‌ها، کشیدگی پوست و درمان افتادگی آن تاثیر میگذارد و باعث از بین رفتن جای زخم و جوش نیز می‌شود

چرا روند التیام تیکسل بهتر از لیزر است؟دوران التیام درمان با دستگاه تیکسل به دو دلیل کوتاه‌تر از درمان با دستگاه‌های دیگری مانند لیزر فرکشنال CO2 است. نخست این که سوختگی پوست (کربونیزاسیون) بسیار کمتر است، بنابراین بدن برای پاکسازی بافت سوخته نیاز به زمان ندارد. دومین دلیل به شکل پروب تیکسل مربوط می‌شود. پروب تیکسل هرمی شکل است و زخمی مثلثی یا V شکل را به جا می‌گذارد؛ حال آن که لیزر پرتویی صاف و منسجم است که زخمی U شکل را ایجاد می‌کند. بدن برای پر کردن V به زمان بسیار کمتری از پر کردن U نیاز دارد. این نکته در تصویر فوق نشان داده شده است.
مقایسه تیکسل ابلیتیو و غیر ابلیتیو

درمان را می‌توان به هر دو روش ابلیتیو و غیر ابلیتیو انجام داد. درمان تیکسل ابلیتیو با هدف جوانسازی اپیدرم و کشیدن لایه درم انجام می‌شود. این روش درمان شدت بیشتری دارد و دوران بهبود آن اندکی طولانی‌تر است. درمان تیکسل غیر ابلیتیو شدت کمتر و دوران بهبود بسیار سریعی دارد، قرمزی پوست پس از درمان کمتر است و رویه زخم‌های کمتری ایجاد می‌شود. ازآنجایی که روش غیرابلیتیو ملایم‌تر است، برای بیمارانی مناسب است که زمان کمتری برای استراحت کردن دارند. البته درمان غیرابلیتیو باید دفعات بیشتری تکرار شود تا همان نتیجه درمان ابلیتیو به دست بیاید.
سوالات رایج

چه ناحیه‌هایی را می‌توان با تیکسل درمان کرد؟

دستگاه تیکسل را می‌توان بر روی تمام بدن به کار برد. دستگاه تیکسل عموماً برای درمان ناحیه‌های زیر به کار برده می‌شود:
صورت
پلک
گردن
هر سه ناحیه فوق را می‌توان همزمان درمان کرد یا درمان را بر روی ناحیه‌ای انجام داد که نیاز به جوانسازی دارد. تیکسل برای جوانسازی ناحیه‌های زیر نیز به کار برده می‌شود:
ناحیه دکولته (بالای قفسه سینه)
پشت دست

هر چند وقت یک بار باید درمان تیکسل را تکرار کرد؟

متخصص پوست تعداد درمان‌های لازم را با توجه به وضعیت پوست تعیین می‌کند. معمولاً ۵ ـ ۳ جلسه درمان در فواصل ۸ ـ ۶ هفته‌ای انجام می‌شود.

درمان با دستگاه تیکسل چگونه انجام می‌شود؟

درمان، بسته به بزرگی ناحیه مورد نظر، ۹۰ ـ ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. ۲۰ دقیقه قبل از عمل کرم بی‌حسی روی پوست زده می‌شود تا ناراحتی بیمار به حداقل برسد. پس از بی‌حس شدن پوست، درمان شروع می‌شود. چند شات، که هر یک فقط کسری از ثانیه طول می‌کشد، پشت سر هم روی پوست قرار داده می‌شود تا ناحیه درمان به طور یکنواخت پوشش داده شود. تنها چیزی که بیمار هنگام تماس پیدا کردن هرم‌ها با پوست حس می‌کند، سوزشی مختصر است.

عوارض درمان کدام است؟

عوارض پس از درمان به شدت آن بستگی دارد. پوست بلافاصله پس از درمان قدری قرمز و داغ می‌شود و حالتی شبیه به آفتاب سوختگی ملایم پیدا می‌کند. این عوارض برای درمان جزئی نیم ساعت و برای درمان گسترده ۲۴ ـ ۱۲ ساعت استمرار دارد. پس از برطرف شدن قرمزی پوست، شبکه‌ای از زخم‌های بسیار کوچک (میکروکراست) درمان فرکشنال روی پوست مشاهده می‌شود که معمولاً قهوه‌ای رنگ است. پوسته‌های زخم ظرف ۵ ـ ۳ روز می‌ریزد.

مراقبت پس از درمان شامل چه توصیه‌هایی می‌شود؟

مراقبت پس از درمان تیکسل بسیار ساده است. هر سه تا چهار ساعت یک بار به مدت چند روز و پس از آن دو بار در روز، مرطوب کننده به پوست بزنید تا تمام زخم‌های کوچک التیام یابد و پوسته آنها بریزد. اگر درمان سبک باشد، می‌توانید همان روز آرایش کنید، اما برای درمان‌های گسترده‌تر باید دو یا سه روز برای آرایش کردن صبر کنید. به رویه زخم‌ها دست نزنید و اجازه دهید تا خودش بیفتد.

دوران بهبود پس از درمان تیکسل چگونه است؟

یکی از جذابیت‌های اصلی درمان با تیکسل این است که دوران بهبود بسیار کوتاه‌تری نسبت به دیگر دستگاه‌های جوانسازی پوست دارد. البته طول دوران بهبود تابعی از گستردگی درمان است. اگر درمان جزئی باشد، بیمار می‌تواند پس از چند ساعت آرایش کند و به محل کار برگردد. اما اگر درمان گسترده‌تر باشد، صورت تا چند روز قرمز است و شبکه‌ای از رویه‌های زخم بسیار کوچک روی پوست ایجاد می‌شود؛ بیماران معمولاً می‌توانند از روز دوم آرایش کنند.

تیکسل برای درمان چه پوستهایی مناسب است؟

دستگاه تیکسل برای انواع پوست، از جمله پوست‌های دچار تغییرات رنگدانه‌ای (پیگمانتاسیون) ایمن است. اگر پوست بیمار تیره باشد، ابتدا ناحیه بسیار کوچکی از پوست تست می‌شود تا از ایمنی دستگاه اطمینان حاصل شود.

تاثیرگذاری تیکسل چگونه است؟

نتایج تیکسل برای بیماران واجد شرایط این درمان بسیار چشمگیر و هم‌تراز یا حتی فراتر از نتایج دیگر روش‌های جوانسازی مانند لیزر فرکشنال CO2 (برای مثال دستگاه فراکسل) است. مزیت شاخص تیکسل درد بسیار کم و دوران بهبود بسیار کوتاه است.


wrappixel kit
تزریق بوتاکس یکی از ایمن‌ترین درمان‌های کاهش چین و چروک است، البته به شرطی که به درستی انجام شود. با این حال هزینه تزریق بوتاکس بالا است و برخی با عوارض جانبی مانند کبودی مواجه می‌شوند که نتایج به دست آمده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. برخی بیماران پس از تزریق نوعی از سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت، زئومین و …) متوجه می‌شوند که دم ابروهایشان بیش از حد بالا رفته است و به اصطلاح ابروی شیطونی پیدا کرده‌اند. ابرو شیطونی باعث می‌شود که چهره همواره عصبانی به نظر برسد. گاهی چروک‌های غیرعادی دیگری نیز بالای کنار ابرو دیده می‌شود که تضاد ناخوشایندی با ناحیه صاف شده پس از تزریق دارد و حالتی غیرطبیعی را ایجاد می‌کند. این عارضه نتیجه تزریق غیریکنواخت بوتاکس بین دو ابرو یا سهل‌انگاری در درمان مناسب کنار ابرو است. خوشبختانه عوارض جانبی تزریق بوتاکس را می‌توان با تزریق مقدار بسیار کمی بوتاکس در عضله‌ی بالا برنده ابرو اصلاح کرد.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

توضیح اینکه با بهبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروهای مجرب کافی انجام لیزر در همه روزهای هفته ( به غیر از پنجشنبه وجمعه ) با وقت قبلی از ساعت سه بعدظهر تا هشت شب قابل انجام است.

آدرس:

بلوار مرزداران بین خ ایثار واریافر
پ ۱۲۲

۴۴۲۵۵۵۵۷
Copy right 2014-2018 Dr-razi.ir| تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر رضیعی محفوظ است

طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز