بهترین نوع و مارک بوتاکس ایرانی و خارجی؛ دیسپورت، مسپورت، نورونوکس، کانیتوکس


تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم نوع A) در حال حاضر پرطرفدارترین درمان زیبایی در سراسر جهان است که با از بین بردن چین و چروک‌های صورت و جوانسازی پوست، زیبایی و جوانی از دست رفته را به میلیون‌ها نفر برمی‌گرداند. شرکت‌های مختلفی بوتاکس را تولید می‌کنند و برندهای متعددی از بوتاکس وجود دارد. سم بوتولینوم از هر نوعی که باشد در عضله‌های مسئول چین و چروک تزریق می‌شود تا انتقال تکانه‌های عصبی را برای مدتی مسدود و از انقباض‌های عضلانی جلوگیری کند.
امروزه بوتاکس در انواع مختلف و با نام‌های گوناگون در بازار وجود دارد که تمامی آنها برای درمان‌های زیبایی کاربرد دارند. به خاطر داشته باشید که فقط و فقط متخصص می‌تواند مناسب بودن تزریق بوتاکس و بهترین نوع آن را برای دستیابی به نتایج مطلوب تعیین کند. بوتاکس و برندهای مختلف آن چین و چروک صورت، خط اخم، چین و چروک پیشانی و چین و چروک دور چشم را به خوبی از بین می‌برند تا خواسته همیشگی ما یعنی جوانی دوباره به دست آید. برای این که عوارض جانبی تزریق بوتاکس به حداقل برسد، حتماً مطمئن شوید که بوتاکس اصل در ناحیه درمان تزریق می‌شود. در این مقاله روش‌های تشخیص دادن بوتاکس اصل از بوتاکس تقلبی را توضیح می‌دهیم.
به منظور کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت در کلینیک دکتر رضیعی می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۴۴۲۵۵۵۵۷ – ۰۲۱۴۴۲۰۱۶۹۴ تماس حاصل فرمایید.انواع بوتاکس

دیسپورتدیسپورت انگلیسی محلولی تزریقی است که برای رفع چین و چروک صورت و خطوط ظریف به کار برده می‌شود. دیسپورت عضله‌های اطراف ناحیه مورد نظر را بی‌حرکت می‌کند. دیسپورت از بسیاری جهات به بوتاکس شباهت دارد، با این حال تزریق بوتاکس با تزریق دیپسورت یک تفاوت اساسی دارد.
دیسپورت در اصل نوروتوکسینی است که مولکول‌های پروتئین آن را احاطه می‌کنند. نوروتوکسین با هدف مسدود کردن انتقال پیام از مغز به عضله‌های خاص طراحی می‌شود تا با جلوگیری از انتقال پیام چین و چروک و خطوط روی صورت را کاهش دهد.
تفاوت بوتاکس و دیسپورت
تفاوت اصلی بوتاکس و دیسپورت به اندازه مولکول‌های سرم و عمق تزریق مربوط می‌شود. مولکول‌های فعال بوتاکس و دیسپورت یکسان و نوعی نوروتوکسین است که در صورت استفاده در مقادیر زیاد منجر به بوتولیسم می‌شود. تفاوت این دو به میزان پروتئین‌های غیرسمی مربوط می‌شود که مولکول فعال را دربر می‌گیرند. از آنجایی‌که در دیسپورت پروتئین‌های کمتری مولکول فعال را احاطه می‌کنند، نتیجه تزریق دیسپورت سریع‌تر مشاهده می‌شود. به علاوه چون مولکول‌ها کوچک‌تراند، تفاوت بین ناحیه درمان شده و دیگر ناحیه‌ها بسیار ظریف و جزیی خواهد بود. به این ترتیب نتیجه تزریق دیسپورت طبیعی‌تر از بوتاکس است.
دیگر تمایز شاخص بوتاکس و دیسپورت تفاوت در عمق تزریق این دو ماده است. تزریق دیسپورت عمقی‌تر از تزریق بوتاکس است و دیسپورت بیشتر زیر پوست پخش می‌شود. دیسپورت معمولاً دو سانتی‌متر بیشتر از بوتاکس پخش می‌شود و به این ترتیب نتیجه فراگیرتری را به دست می‌دهد. شاید دو سانتی‌متر به نظرتان مقدار ناچیزی برسد، اما اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنید که پوشش دیسپورت دو برابر بیشتر از بوتاکس است، بهتر متوجه اهمیت این تفاوت خواهید شد.
نتایج
نتایج تزریق دیسپورت ظرف یک روز مشخص می‌شود. اکثر بیماران نتایج را در مدت یک تا هفت روز پس از درمان مشاهده می‌کنند. اگر ماندگاری نتایج را در نظر بگیریم، کفه به نفع بوتاکس سنگین می‌شود؛ در هر حال ماندگاری نتایج اکثر تزریق‌ها ۴ تا ۶ ماه است، اگر چه برخی بیماران ماندگاری سیزده ماهه دیسپورت را نیز گزارش کرده‌اند.
عوارض جانبی
عوارض جانبی دیسپورت انگلیسی خفیف است و به تناسب محل تزریق و خود بیمار تغییر می‌کند. سردرد شایع‌ترین عارضه پس از تزریق است. افتادگی چشم نیز یکی از عوارض نادر تزریق است که معمولاً به مرور زمان اصلاح می‌شود.
زئومینزئومین برای رفع خط اخم و چین و چروک صورت تزریق می‌شود. این فیلر مانع از انتقال پیام‌های عصبی به عضله‌ها می‌شود و به این ترتیب آنها را بی‌حس می‌کند و وادار می‌کند که ثابت و بی‌حرکت باقی بمانند. برخی پزشکان زئومین را ترجیح می‌دهند، چون برخلاف اکثر مواد تزریقی زیبایی نیازی به سرد نگه داشتن ندارد.
تفاوت زئومین و بوتاکس
زئومین نخستین فیلری است که نیازی نیست در دمای پایین نگه داشته شود، به همین دلیل توزیع آن ساده‌تر است. به علاوه چون زئومین هیچ ماده افزودنی ندارد و فقط سم بوتولینوم نوع A است، احتمال تولید پادتن در واکنش به تزریق زئومین کمتر از تزریق دیگر نوروتوکسین‌های موجود است. بدن پادتن‌ها را در واکنش به حمله‌ها و مهاجم خارجی تولید می‌کند. نظریه مطرح شده این است که پادتن‌ها اجازه نمی‌دهند نوروتوکسین اثر مطلوب را ایجاد کند. تاثیرگذاری زئومین ظرف یک هفته مشخص می‌شود و ماندگاری نتایج آن سه تا شش ماه است. بنابراین زئومین از نظر زمان مشخص شدن نتایج و ماندگاری آنها مشابه بوتاکس است. زئومین را نباید به جای دیگر فراورده‌های تهیه شده از سم بوتولینوم به کار برد.
ماندگاری نتایج زئومین
متوسط ماندگاری نتایج زئومین سه ماه است. تزریق را می‌توان پس از سه ماه تکرار کرد تا نتیجه دلخواه به دست آید.
عوارض جانبی
 پس از تزریق کلیه فراورده‌های تهیه شده از سم بوتولینوم این احتمال وجود دارد که ماده تزریق شده در دیگر بخش‌های بدن پخش شود و عوارض مرگباری چون تورم و مشکلات تنفسی را ایجاد کند.
هزینه تزریق زئومین
هزینه تزریق زئومین از هزینه اکثر درمان‌های زیبایی پایین‌تر است. هزینه آن معادل هزینه تزریق بوتاکس است. اگر ماندگاری چهار ماهه نتایج را نیز در نظر بگیریم، تصدیق خواهید کرد که تزریق زئومین ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.
نورونوکسنورونوکس کره در عضله‌ها تزریق می‌شود و اثر جوانسازی مطلوب را با مسدود کردن انتقال تکانه‌های عصبی به ناحیه‌های تزریق شده به جا می‌گذارد. این تزریق فعالیت عضلات ایجاد کننده چین و چروک صورت را کاهش می‌دهد.
نتایج
بیمار یک تا سه روز پس از تزریق متوجه بهبود می‌شود. نتایج به مرور بهتر می‌شود و نتیجه نهایی ظرف یک تا سه ماه دیده می‌شود. ماندگاری تزریق نورونوکس سه تا شش ماه است. میزان ماندگاری نتایج به وضعیت بیمار و روش درمان بستگی دارد. اگر بیمار از نتیجه رضایت داشته و تمایل به حفظ آنها داشته باشد، تزریق تکرار می‌شود. تزریق پس از کاهش قابل ملاحظه نتیجه تزریق قبلی تکرار می‌شود که معمولاً کمتر از ۱۲ هفته نیست. متخصص زیبایی بهترین زمان تزریق مجدد را تعیین می‌کند.
عوارض جانبی
ضعف عضلانی و کبود شدن محل تزریق شایع‌ترین نتیجه تزریق نورونوکس است که به تدریج ظرف ۶ هفته برطرف می‌شود. سر درد، سندرم آنفلوآنزا، افتادگی چشم و حالت تهوع از دیگر عوارض تزریق نورونوکس است که در آزمایش‌های بالینی مشاهده شده است. آگاهی کامل از آناتومی عضلات صورت و انجام تزریق به روش مناسب بهترین راه جلوگیری از بروز عوارض است. اگر نگران بروز عوارض هستید، با پزشک مشورت کنید.
کنیتوکس (بوتاکس چینی)کنیتوکس از مشتقات بوتاکس است که برای درمان بسیاری از چین و چروک‌های صورت مانند چین و چروک دور چشم، خط خنده، چروک پیشانی و خط اخم کاربرد دارد. بوتاکس کانیتوکس باید در دمای ۴ درجه زیر صفر نگهداری شود. بوتاکس کنیتوکس (کنیتکس) محصول کشور چین (بوتاکس چینی) می‌باشد این نوع بوتاکس‌ها نام‌های متفاوتی دارند: درماتوکس (dermatox) لینوریز (Linoraze )ریفاین (refine).
درماتوکس
درماتوکس یکی از فرمولاسیون‌های مخصوص جوانسازی و مراقبت از پوست است که کاربردهای گسترده‌ای دارد. محصولات مختلفی از درماتوکس برای هر نقطه از بدن طراحی شده است که از آن جمله می‌توان به لوسیون مرطوب کننده و تونر بستن منافذ پوست اشاره کرد.
مسپورت (بوتاکس ایرانی مصپورت)
مسپورت (مصپورت) خط اخم متوسط تا شدید بین ابروها را به طور موقت از بین می‌برد. مسپورت ساخت ایران است.
چگونه بوتاکس اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهیم؟

اول این که اگر هزینه تزریق بوتاکس برحسب هر واحد بسیار کمتر از هزینه متوسط در کلینیک‌های دیگر است به اصل بودن بوتاکس مشکوک شوید. پایین بودن قیمت تزریق بوتاکس علامت هشداری است که نشان دهنده خرید بوتاکس از یک تامین کننده غیرقانونی است و و آن بوتاکس خوب نمی‌باشد.
دوم این که اعتبار مطب یا متخصص را بررسی کنید. اگر مراجعین قبلی از نتایج راضی نیستند، احتمال دارد که این عدم رضایت در اصل از تقلبی بودن بوتاکس سرچشمه گرفته باشد.
سوم این که از متخصص بخواهید تا ویال بوتاکس را به شما نشان دهد تا بتوانید موارد زیر را بررسی کنید و بوتاکس خوب را تشخیص دهید:عبارت ” Onabotulinumtoxin” را روی ویال پیدا کنید. روی برچسب بوتاکس تقلبی عبارت دیگری مانند “سم بوتولینوم” یا نام‌های مشابه دیگر درج می‌شود.
بطری بوتاکس اصلی و بوتاکس خوب دارای هولوگرامی با عبارت ” Allergan” است که اصل بودن آن را ثابت می‌کند. (تصویر بالا را مشاهده کنید)
همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، بسته‌بندی نیز باید لوگو برند بوتاکس را تایید کند.
قبل از شروع درمان تجربه و صلاحیت متخصص زیبایی را بررسی کنید، مطمئن شوید که ایشان از دانشکده معتبری فارغ‌التحصیل شده است. همچنین از متخصص بخواهید که عکس‌های قبل و بعد بیماران پیشین را نیز به شما نشان دهد. به این ترتیب متوجه می‌شوید که آیا تزریق بوتاکس در این کلینیک شما را به نتیجه دلخواه می‌رساند یا خیر.
عوارض تزریق بوتاکس تقلبی

مطلع شدن از عوارض تزریق انواع بوتاکس تقلبی که سازمان غذا و دارو FDA آنها را تایید نمی‌کند، بسیار مهم است. تایید نشدن بوتاکس توسط FDA  به این معنا است که آزمایش‌های لازم تضمین کننده‌ی ایمنی درمان با این فراورده بر روی آن انجام نشده است. تزریق بوتاکس تقلبی عوارض جانبی بسیاری را به دنبال دارد که از آن جمله می‌توان به آسیب‌دیدگی دائمی اعصاب، فلج جزئی صورت، عفونت و حتی ورم و قرمزی بیش از حد محل تزریق اشاره کرد.



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

توضیح اینکه با بهبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروهای مجرب کافی انجام لیزر در همه روزهای هفته ( به غیر از پنجشنبه وجمعه ) با وقت قبلی از ساعت سه بعدظهر تا هشت شب قابل انجام است.

آدرس:

بلوار مرزداران بین خ ایثار واریافر
پ ۱۲۲

۴۴۲۵۵۵۵۷
Copy right 2014-2018 Dr-razi.ir| تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر رضیعی محفوظ است

طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز