پرسش و پاسخ مهم تاثیر هایفوتراپی در جوانسازی و لیفت صورت


اگر در جستجوی روشی غیرجراحی برای مقابله با نشانه‌های پیری، مانند شل شدن و افتادگی پوست، غبغب یا افتادگی ابرو هستید، لیفت غیرجراحی صورت با استفاده از تکنولوژی پیشرفته اولتراسوند هایفو درمانی ایده‌آل برای شما خواهد بود. در مقاله حاضر به رایج‌ترین پرسش‌ها درباره هایفوتراپی پاسخ می‌دهیم تا با آگاهی بیشتری درباره شروع درمان تصمیم بگیرید.
اگر می‌خواهید به روشی غیرجراحی و غیرتهاجمی عمل لیفت صورت را انجام دهید تا دوباره چهره‌ای شاداب و جوان داشته باشید، هایفو را به شما توصیه می‌کنیم. متخصصین در کلینیک دکتر رضیعی شیوه انجام هایفوتراپی و سازو کار آن را در جلسه مشاوره به شما توضیح می‌دهند. هایفوتراپی درمانی موثر با حداقل درد و دوران بهبود بسیار کوتاه است که نتایجی چشمگیر را به دست می‌دهد. هایفوتراپی نشانه‌های پیری را از بین می‌برد و زیبایی و جوانی را برایتان به ارمغان می‌آورد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هایفوتراپی یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های۰۲۱۴۴۲۵۵۵۵۷ – ۰۲۱۴۴۲۰۱۶۹۴  تماس حاصل فرمایید.

پرسش‌های رایج درباره هایفوتراپی

۱ـ هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی درمان غیرجراحی و ایمنی با اولتراسوند است که با اثرات زمان و جاذبه بر روی پوست مقابله می‌کند. هایفوتراپی از واکنش ترمیمی خود بدن برای لیفت تدریجی و ملایم ابرو، زیر چانه و روی گردن و رفع چین و چروک ناحیه دکولته بهره می‌گیرد.
۲ـ آیا هایفوتراپی را می‌توان جایگزین لیفت صورت محسوب کرد؟
در هایفوتراپی لایه عمقی پایه‌ای درمان می‌شود که در جراحی زیبایی نیز به آن پرداخته می‌شود، البته نتایج هایفوتراپی به چشمگیری و تاثیرگذاری لیفت صورت نیست. با این حال هایفوتراپی جایگزین مناسبی برای جراحی به شمار می‌آید، به ویژه برای افرادی که آماده برای جراحی نیستند یا تمایل به بهبود نتایج جراحی زیبایی دارند.
۳ـ تفاوت هایفوتراپی با لیزر درمانی چیست؟
هایفوتراپی از انرژی صوتی، یعنی امواج موثر اولتراسوند، استفاده می‌کند که با برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد می‌تواند از سطح پوست بگذرد و لایه‌ای عمقی را درمان کند. دیگر دستگاه‌های زیبایی غیرتهاجمی دارای این ویژگی نیستند. هایفوتراپی باعث تولید کلاژن در لایه عمقی پوست می‌شود و به این ترتیب ظرف دو تا سه ماه آتی با لیفت قابل توجه بافت مواجه می‌شویم. حال آن که لیزر مبتنی بر انرژی نورانی است که نمی‌تواند در دمای مناسب در لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کند. با این توصیف لیزر درمانی معمولاً فقط پوست سطحی را درمان می‌کند. از آنجایی که هر یک از این دو تکنولوژی مشکلات پوستی خاصی را درمان می‌کند، لیزر و هایفوتراپی سازگار با یکدیگراند.
۴ـ هایفوتراپی چگونه باعث تولید کلاژن می‌شود؟
ترانسدیوسر انرژی اولتراسوند متمرکز را در دمای مناسب به لایه عمقی زیر پوست می‌رساند و انرژی در عمق پوست انباشته می‌شود، در نتیجه واکنشی شروع می‌شود که پی‌آمد آن تولید کلاژن است. هایفوتراپی فرایندی طبیعی، موسوم به کلاژن‌زایی را برمی‌انگیزد که ماحصل آن ایجاد کلاژن جدید است. در این روش از هیچ کرم، ژل یا سمی استفاده نمی‌شود، هایفوتراپی صرفاً بر فرایند تولید کلاژن خود بدن متکی است و به همین دلیل نتایج آن طبیعی و قابل توجه است.
۵ـ هر جلسه درمان هایفوتراپی چقدر طول می‌کشد؟
طول درمان به ناحیه مورد نظر و طرح درمان بستگی دارد. هایفوتراپی صورت و گردن معمولاً ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد، حال آن که درمان ناحیه سینه حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.
۶ـ آیا برای انجام درمان باید مرخصی گرفت؟
پس از درمان هایفوتراپی نیازی به استرحت کردن نیست. بلافاصله پس از درمان می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را دنبال کنید. هایفوتراپی مراقبت پس از درمان خاصی ندارد. استفاده از کرم مخصوص ضرورتی ندارد و کافی است از همان فراورده‌های معمول مراقبت از پوست استفاده کنید. آرایش کردن نیز منعی ندارد.
۷ـ بیمار هنگام هایفوتراپی چه احساسی دارد؟
هنگام رسیدن انرژی اولتراسوند به پوست، انباشته شدن مقادیر اندک انرژی را در عمق معین حس می‌کنید که در واقع علامت شروع شدن فرایند تولید کلاژن است. سطح راحتی تمام بیماران یکسان نیست، درهر حال این حس پس از توقف اعمال انرژی از بین می‌رود.
۸ـ چند جلسه هایفوتراپی برای رسیدن به نتیجه دلخواه لازم است؟
اکثر بیماران فقط به یک جلسه نیاز دارند. البته تعداد جلسات درمان به شدت شلی و افتادگی پوست، واکنش زیستی به انرژی اولتراسوند و واکنش تولید کلاژن در بدن هر بیمار بستگی دارد؛ به برخی بیماران توصیه می‌شود که درمان را چند بار تکرار کنند. چون پوست دائماً در حال پیر شدن است، هایفوتراپی باید در آینده برای مقابله با آثار پیری تکرار شود.
۹ـ هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟
متقاضی درمان هایفو فردی است که از شل شدن و افتادگی ملایم تا متوسط پوست خود ناراضی است و با مشکلاتی مانند افتادگی ابرو، شل شدن پوست گردن، افتادگی غبغب و ایجاد خطوط و چروک روی سینه مواجه شده است. البته بهترین روش برای اطمینان از مناسب بودن درمان مشاوره با متخصص است.
۱۰ـ هزینه هایفوتراپی چقدر است؟
هزینه هایفو به بزرگی ناحیه درمان بستگی دارد.


۱۱ـ آیا هایفوتراپی ایمن است؟
بیش از ۲۵۰۰۰۰ درمان هایفوتراپی در نهایت ایمنی در سراسر جهان انجام شده است. انرژی اولتراسوند بیش از ۵۰ سال است که در پزشکی کاربرد داشته و هیچ مشکل خاصی را ایجاد نکرده است.
۱۲ـ عوارض هایفو چیست؟
در ابتدا پوست قدری برافروخته و قرمز می‌شود که معمولاً محدود به طول درمان است، هرچند رفع شدن آن گاهی بیشتر طول می‌کشد. قرمزی پوست در اکثر موارد پس از چند ساعت برطرف می‌شود. برخی بیماران با ورم، سوزش یا حساسیت به لمس مختصری روبرو می‌شوند که البته موقتی است. کبودی یا بی‌حسی موقتی ناحیه‌های کوچک پوست نیز از عوارض هایفوتراپی است که چندان شایع نیست. مانند هر درمان زیبایی دیگری احتمال بروز عوارض نادری وجود دارد که متخصص آنها را قبل از شروع درمان به بیمار اطلاع می‌دهد.
بر خلاف  لیفتینگ به روش جراحی، که جراح فوق تخصص ( پلاستیک ) پوست را برش داده، لایه SMAS را کشیده، اضافه آن، توسط برش جراحی جدا می‌شود، و با عوارضی نظیر غیرطبیعی شدن چهره، باقیماندن اسکار (خط برش جراحی)، امکان ریزش موهای سر در ناحیه برش و عوارض و خطرات ناشی از جراحی همراه می‌باشد .در روش لیفتینگ صورت و ابرو با هایفو تراپی امواج اولتراسوند  بدون آسیب به لایه سطحی پوست، به غلاف روی عضله (SMAS) برخورد و باعث کشیدگی عضله زیر پوست و لیفتینگ پوست می‌شود، البته به شرطی که پزشک متخصص باشد و به ساختمان نواحی مختلف پوست و زیر پوست (خصوصا موقعیت اناتومیک اعصاب مهم) آشنا باشد،  در غیر اینصورت و در صورت عدم تخصص و عدم مهارت شخص اپراتور، امکان برخورد امواج اولتراسوند و آسیب به اعصاب زیر پوست وجود دارد، فلذا انجام هایفو در بعضی نقاط پوست صورت ممنوع است .
نهایتا هایفو تراپی بدون آمپول بی حسی و تقریبا بدون درد است (بی حسی موضعی با کرم انجام می‌شود) و انجام آن توسط پزشک متخصص پوست با تجربه تقریبا بدون عارض است.
۱۳ـ نتایج چه مدت پس از هایفوتراپی مشخص می‌شود و ماندگاری آنها چقدر است؟
نتیجه اولیه بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است، اما مشخص شدن نتیجه نهایی دو تا سه ماه زمان می‌برد، چون بدن برای تولید کلاژن و بازسازی پوست نیاز به زمان دارد. از آنجایی که هایفوتراپی باعث تولید کلاژن در بدن می‌شود، ماندگاری نتایج به خود بیمار بستگی دارد. هایفوتراپی کلاژن جدید را داخل بدن تولید می‌کند، اما فرایند طبیعی افزایش سن تعیین می‌کند که نتایج تا چه زمانی باقی خواهد ماند.
۱۴- آیا مدل یا برندهای مختلف هایفو در کیفیت کار تاثیر دارد؟
همانند سایر دستگاهای لیزر، دستگاه هایفو هم دارای برندهای مختلف است. متاسفانه به علت انکه دستگاه هایفو به مانند پرینترهای لیزری رنگی مصرفی دارد (همان کارتریج) علاوه بر تفاوت قیمتی بالای برندهای مختلف دستگاه هایفو، کارتریج مصرفی دستگاه‌های مختلف هم تفاوت قیمت دارد. بهترین و معتبرترین  برند دستگاه هایفو “هایفو دابلو”  است،  کارتریج مصرفی  هایفو دابلو بسیار گران است و بعد از ده بار کار روی پوست فرد مراجعه کننده باید تعویض شود، فلذا چین  اقدام به دستگاه‌های هایفو ارزان قیمت با کارتریج‌های ارزان قیمت کرده و در ایران هم چند مدل چینی وجود دارد، و انگیزه‌ای برای بعضی پزشکان عمومی هست که دستگاه ارزان با کارتریج مصرفی ارزان قیمت خرید و با آن کار کنند ولی واقعیت اینست که به غیر از برند هایفو دابلو، در سایر برندها تاثیر لیفتینگ آن بسیار کم است نشانه اآن اینکه اگر واژه انگیسی Hifu Face Lift را در جستجوی گوگل وارد کنید بسیاری از مقاله های علمی ( مقاله – نه فروش دستگاه ) در دانشگاه‌های معتبر دنیا در مورد لیفتینگ غیر جراحی با هایفو دابلو است.
۱۵-آیا اپراتور هایفوتراپی در نتیجه کار موثر است؟
کسی که هایفو را انجام می‌دهد باید با ساختمان کامل پوست و زیر پوست ناحیه‌های مختلف صورت و گردن آشنا باشد ( خصوصا موقعیت اعصاب پوست و موقعیت و جهت عضلات زیر پوست ) و آشنایی کامل پوست در حیطه شغلی  متخصصین پوست است، البته تجربه کاری هم بسیار مهم هست همچنین مدت زمانی که مثلا روی پوست اغلب نواحی صورت کار می‌شود باید حداقل یک ساعت باشد.
۱۶- تفاوت هایفوتراپی با سایر روش‌های جوانسازی مثل RFفراکشنال و CO2فراکشنال
برای دانستن تفاوت واقعی هایفو با  انواع لیزر برای جوان سازی پوست مثل CO2فراکشنال یا فراکسل،  ار اف RF سوزنی یا معمولی و لیزر اربیوم، لازم است ساختمان پوست را بشناسید. پوست انسان دارای سه لایه است:
لایه اول اپیدرم یا لایه محافظ پوست که ضخامت ان بر حسب نواحی مختلف پوست پلک صورت و بدن از ۰/۰۵  تا ۱٫۵ میلی متر متغییر می‌باشد.
لایه دوم یا درم ۵ برابر ضخیمتر از اپیدرم است و به وسیله یک غشاءپیوندی پایه به اپیدرم متصل است. درم در حقیقت شبکه بهم بافته‌ای از مویرگ‌های خونی و لنفی، فولیکول‌های مو، غده های چربی، پایانه‌های عصبی وحسی، کلاژن و فیبرهای پروتئینی الاستینی که وظیفه اصلی این لایه حفظ استحکام و ارتجاع پوست می‌باشد. و در واقع عمق نفوذ و تاثیر ار اف سوزنی  و لیزر فراکشنال و … حداکثر تا  این لایه پوست ( درم )  است و باعث کاهش چروک و شفاف‌تر شدن پوست و کاهش عمق چاله‌ها و اسکارهای بعد از جوش یا آبله می‌شود.
هیپودرم، سومین و آخرین لایه به دلیل فراوانی سلول‌های چربی، خاصیت ارتجاعی بسیار داشته و به عنوان ضربه‌گیر (مثل عملکرد فنرها در اتومبیل) عمل می‌کند. این لایه (هیپودرم) پوست را به بافت‌های ماهیچه‌ای متصل می‌نماید. بافت ماهیچه‌ای دارای لایه نازکی از جنس بافت همبند به نام SMAS است که درست در زیر پوست و روی عضله قرار دارد. SMAS، لایه هدف در لیفتینگ یا کشیدگی پوست به روش دستگاه هایفو است.
در واقع هایفو نسبت به سایر روش‌های لیزری عمق نفوذ خیلی بیشتری دارد و امواج اولترا سوند در هایفوتراپی بدون آسیب به لایه اول (اپیدرم)  از درم و هیپودرم می‌گذرد و مثل یک موشک نقطه زن، خیلی دقیق به لایه SMAS برخورد کرده و باعث کشیدگی عضله زیر پوست و متقابلا کشیدگی یا لیفیت صورت و ابرو می‌شود، بدون آنکه به پوست و حتی عضله زیر پوست آسیب برساند البته به شرط انکه انجام دهنده هایفو پزشک متخصص پوست باشد و با ساختمان پوست و موقعیت اعصاب مهم و بزرگ  لایه میانی پوست آشنا باشد.
هایفو تراپی بر خلاف لیزر و اراف فراکشنال تاثیری در شفاف شدن صورت ندارد، ولی تاثیر ضد چروک آن از دو روش فوق بیشتر است.
هایفو چند کارتریج با عمق نفوذ مختلف و قابل تنظیم دارد و علاوه بر کارتریج قوی که SMAS را هدف قرار می‌دهد (لیفتینگ) کارتریج‌های دیگری هم دارد که با نفوذ کمتر، میتوان لایه میانی و فوقانی لایه میانی پوست ( درم) را هم هدف گرفت و همانند لیزر سی اوتو ,  ار-اف فراکشنال  باعث کلاژن سازی و کاهش چروک صورت شد.
در لیفتینگ به روش جراحی، جراح فوق تخصص (پلاستیک) پوست را برش داده، لایه SMAS را کشیده، اضافه آن، توسط برش جراحی جدا می‌شود. این روش بیشترین میزان لیفتینگ را ایجاد می‌کند اما با عوارضی نظیر غیرطبیعی شدن چهره، باقیماندن اسکار (خط برش جراحی)، امکان ریزش موهای سر در ناحیه برش و عوارض و خطرات ناشی از جراحی همراه می‌باشد.

سه تصویر فوق مربوط به مقایسه میزان عمق نفوذ و ناحیه مورد تاثیر انواع لیزر فراکشنال، اربیوم  و RF با هایفو است که لیزر و ار اف تا لایه دوم ( میانی ) پوست نفوذ دارند ولی هایفو با داشتن سه عمق نفوذ مختلف (سه کارتریج )  علاوه بر توانانی به نفوذ در لایه‌های میانی و هیپودرم ( لایه سوم ) می‌تواند به زیر پوست به غلاف عضله ( SMAS ) برخورد کند.


wrappixel kit
از بین بردن مرتب موهای زائد بدن و صورت عملی پرهزینه، دردناک و زمان‌بر است. مهم نیست از وکس برای از بین بردن موهای زاید استفاده کنید یا تیغ یا بند، در هر حال تکرار این کار به پوست آسیب می‌زند و باعث تحریک آن می‌شود. حتی الکترولیز موهای زائد نیز باید بارها تکرار شود و هر تار مو یک به یک از پوست جدا شود. در این بین لیزر موهای زائد روشی دائمی است که موهای زائد ناحیه‌های بزرگی از بدن را پس از فقط چند جلسه برای همیشه از بین می‌برد. اگر می‌خواهید بدون کلنجار رفتن روزمره با تیغ، موم یا بند بدنی صاف و بدون مو داشته باشید، بهتر است لیزر موهای زائد را امتحان کنید تا خود متوجه تغییری ملموس در زندگی‌تان بشوید. متخصصین کلینیک دکتر رضیعی در بیمارستان رازی وضعیت پوست، رنگ و نوع موها را ارزیابی می‌کنند و بهترین نوع لیزر را برای به دست آوردن نتیجه مطلوب پیشنهاد می‌دهند. در بهترین مرکز لیزر پوست و مو غرب تهران لیزرهای الکسانداریت، Nd:Yag و سولاری در دسترس است. از بین بردن موهای زائد با لیزر اعتماد به نفس را ارتقاء می‌دهد و کمک می‌کند تا برای همیشه با موهای زائد بدن خداحافظی کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیزر موهای زائد صورت و بدن یا رزرو نوبت در کلینیک دکتر رضیعی می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۴۴۲۵۵۵۵۷ – ۰۲۱۴۴۲۰۱۶۹۴ تماس حاصل فرمایید.

 نازیلا رضازاده
سلام‌ دکتر عزیز من میخوام مینی هایفو خانگی بخرم لطفا راهنمایی کنید واقعا تاثیر داره به نسبت هزینه اش یا تبلیغات هست ؟ لطفا راهنماییم کنید خیلی احتیاج به کمک و راهنمایی دارم 🙏😊😞❤️
 دکتر رضیعی متخصص پوست
  با سلام - مثل دستگاهی که مربوط به از بین بردن موهای زاید با لیزر خانگی هست و انواع و قیمت مختلفی داشت و دارد و مدت های زیادی روی ان تبلیغ شد و خیلی ها خریدند و بعد از مدتی متوجه شدند که اون دستگاه عملا تاثیر زیادی در از بین بردن موهای صورت و بدن نداشت در مورد هایفو خانگی که اخیرا خیلی روش تبلیغ میشود عینا همان است که عملا این دستگاها هیچ تاثیری ندارند و برای این پاسخ هم دلایل تجربی و مهمتر دلایل علمی زیادی وجود دارد  
 دکتر رضیعی متخصص پوست
  و اما دلایل علمی در مورد عدم تاثیر دستگاهای هایفو خانگی در لیفت و جوانسازی صورت (‌چون کاربران زیادی در این مورد سوال کردند ) بهترین برند هایفو که تاییدیه سازمان های معتبر جهانی خصوصا FDA دارد هایفو دابلو است که مقالات معتبری هم در تاییدیه موثر بودن ان نوشته شده - ولی اخیرا خصوصا بعد از افزایش قیمت دلار که قیمت دستگاه هایفو دابلو سه برابر شد و قیمت کارتریج مصرفی ان از ۴ میلیون تومان به ۱۶ میلیون تومان رسید دستگاهای متعدد هایفو چینی با برندهای مختلف با قیمت های خیلی ارزانتر وارد ایران شد ( قیمت کارتریج مصرفی ان هم زیر ۵ میلیون تومان ) و پزشکان زیادی هم خرید کردند و روی پوست مراجعین خود کار کردند با این وجود این دستگاهای نسبتا گران چینی هم عملا تاثیر زیادی در جوان سازی صورت و سفت شدن پوست نداشته و ندارند حال خودتان مقایسه کنید که دستگاهای کوچک خانگی کم توان و کم قدرت با قیمت های ۲تا۱۰ میلیون تومانی چه تاثیری میتواند داشته باشد ؟؟  
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

توضیح اینکه با بهبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروهای مجرب کافی انجام لیزر در همه روزهای هفته ( به غیر از پنجشنبه وجمعه ) با وقت قبلی از ساعت سه بعدظهر تا هشت شب قابل انجام است.

آدرس:

بلوار مرزداران بین خ ایثار واریافر
پ ۱۲۲

۴۴۲۵۵۵۵۷
Copy right 2014-2018 Dr-razi.ir| تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر رضیعی محفوظ است

طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز