مزوتراپی پوست صورت؛ روش و هزینه


یکی از پیامدهای ناخواسته‌ی پیر شدن، ایجاد ظاهری بی‌روح و خسته در پوست است. این عارضه به این دلیل ایجاد می‌شود که بدن با گذشت زمان توانایی خود برای دفع مواد سمی و زائد را از دست می‌دهد و با تضعیف گردش خون، مواد غذایی و اکسیژن کمتری به بافت‌ها می‌رسند. اگر پوست شما نیازمند جوانسازی و رسیدگی بیشتر است، می‌توانید از مزوتراپی که یک روش بی‌خطر و طبیعی است و ظاهر پوست شما را شاداب و با طراوت می‌کند استفاده کنید.

اگر پوست شما پیر شده و ایجاد چین و چروک‌ها شما را آزرده کرده‌اند و به دنبال یک روش جوان‌سازی غیرتهاجمی برای پوست خود می‌گردید، مزوتراپی پوست روشی مؤثر و مناسب است. متخصصین ما در کلینیک دکتر رضیعی، نوع و شدت عارضه‌ی پوستی شما را بررسی کرده و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای ایجاد آثار دلخواه را مشخص می‌کنند. ما از مزوتراپی به ‌عنوان یک روش جوان‌سازی بدون جراحی پوست استفاده می‌کنیم که می‌تواند طراوت و شادابی را به پوست شما بازگرداند. به‌ منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مزوتراپی پوست و یا تعیین وقت قبلی در کلینیک دکتر رضیعی می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۴۴۲۵۵۵۵۷۰۲۱۴۴۲۰۱۶۹۴  تماس حاصل فرمایید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی عبارت است از تزریق داروها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و آمینواسیدها به شکل مستقیم به مزودرم یا میان‌پوست (لایه‌ی میانی پوست). این کار باعث تغذیه‌ی بهتر و تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود که برای انعطاف‌پذیری طبیعی پوست شما ضروری‌اند. مزوتراپی صورت می‌تواند خطوط ریز و چین و چروک‌ها را از بین ببرد و در نتیجه به‌طور رایج همراه با روش‌های جوان‌سازی مورد استفاده قرار گرفته و یا به‌عنوان جایگزینی برای آن‌ها به کار می‌رود. همچنین این روش برای سفت کردن پوست شل شده‌ی گردن، پاها، شکم و دست‌ها مناسب بوده و می‌توان به ‌خوبی آن را در کنار دیگر روش‌های بدون جراحی جوان‌سازی مانند لایه‌برداری پوست صورت و یا تزریق ژل مورد استفاده قرار داد.
می‌توان مزوتراپی را به‌عنوان یک مکمل و یا یک روش جایگزین برای بسیاری از روش‌های جوان‌سازی مورد استفاده قرار داد از جمله؛ تزریق بوتاکس، لایه‌برداری لیزری، لایه‌برداری شیمیایی، آنتی‌اکسیدان‌ها، کرم‌های موضعی و لیفت صورت.
مزایا

 
داروهای استفاده شده بی‌خطر بوده و به ‌خوبی جذب می‌شوند.
آثار درمانی ماندگاری بالایی دارند.
می‌توان این روش را همراه با دیگر روش‌های درمانی مورد استفاده قرار داد.
مدت‌زمان لازم برای بهبودی کم است.
نواحی قابل درمان

نواحی قابل درمان با مزوتراپی شامل صورت، گردن، سینه و دست‌ها می‌شود.
شرایط تحت درمان

 
چین و چروک
کمبود آب در پوست
روزاسه
آکنه
پوست چرب (سبوره، تغییرات سیکاتریکال)
تیره شدن پوست با تجمع رنگ‌دانه‌ها
لیفت صورت
متقاضیانروش درمانی

مزوتراپی صورت معمولاً برای افراد بالای ۲۰ سال که درگیر علائم نوظهور پیری شده‌اند و می‌خواهند از ایجاد چین و چروک‌ها جلوگیری کنند توصیه می‌شود. توصیه می‌شود که صورت، گردن و دست‌ها چند بار در سال تحت درمان قرار بگیرند. این روش درمانی برای همه‌ی انواع پوست مناسب است ولی افرادی که نسبت به ویتامین‌ها، اسیدهای نوکلئیک، آمینواسیدها و آنزیم‌های خاص حساسیت دارند باید پزشک خود را در جریان قرار دهند چرا که این روش درمانی می‌تواند باعث ایجاد پاسخ در بدن آن‌ها شود.
نحوه‌ی درمان


قبل از درمان
درمان مزوتراپی صورت شما با یک جلسه‌ی مشاوره‌ی جامع آغاز می‌شود که در این جلسه باید پزشک را از نیازها و انتظارات خود آگاه کنید. مزوتراپی نیازمند هیچ گونه آماده‌سازی خاصی نیست. با این‌حال مهم است که پوست شما به هنگام انجام این درمان تمیز باشد. در روز انجام درمان، از کرم استفاده نکرده و به سونا یا سولاریوم نروید. این کارها می‌توانند باعث بسته شدن روزنه‌های پوستی و حساس شدن بیش ‌از حد پوست شوند. زمانی که پوست تمیز باشد و سلول‌های مرده‌ی آن برداشته شوند، عوامل فعال با سرعت بیشتری به لایه‌های عمیق پوست رسیده و می‌توانند اثر بهتری داشته باشند.
حین درمانپزشک شما ۴۵ تا ۶۰ دقیقه قبل از شروع درمان از یک کرم بی‌حسی بر روی پوست شما استفاده می‌کند تا منطقه‌ی مورد درمان بی‌حس شود. هدف از مزوتراپی برای جوان‌سازی پوست، رساندن مواد معدنی و آمینواسیدهای کمیاب به پوست است که با افزایش سن میزان آن‌ها در پوست کاهش پیدا می‌کند. در این روش، مخلوطی از داروهای مختلف به منطقه‌ی مورد درمان در زیر پوست تزریق می‌شود و در هر منطقه تنها یک قطره از این مخلوط مورد استفاده قرار می‌گیرد. انجام تزریق باعث می‌شود تا مواد فعال به‌طور مستقیم در اختیار بافت هدف قرار بگیرند. تزریقات با استفاده از یک سوزن بسیار نازک و در چندین نقطه انجام می‌شوند. این تزریقات گردش خون را تقویت کرده، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آمینواسیدهای از دست‌رفته را جایگزین کرده و سطح هیالورونیک اسید را بالا می‌برند. این روش دردناک نیست چرا که قبل از انجام آن از یک بی‌حس‌کننده‌ی موضعی بر روی پوست شما استفاده می‌شود. ممکن است پس‌ از انجام درمان شاهد تورم و کبودی خفیف در منطقه باشید که این عوارض به‌سرعت از بین رفته و شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های عادی خود بازگردید.
چند جلسه‌ی درمانی لازم است؟

جلسات درمانی در ابتدا هفته‌ای یک بار به مدت ۴ تا ۶ هفته تکرار می‌شوند. سپس آثار ایجاد شده با جلسات درمانی مراقبتی حفظ می‌شوند که ۳ جلسه با فاصله‌ی یک ماه و پس ‌از آن سالیانه ۳ یا ۴ بار انجام خواهند شد. در ابتدا اکثر افراد نیازمند چندین جلسه‌ی درمانی هستند. معمولاً هفته‌ای یک جلسه به مدت ۴ هفته. پس ‌از آن، تنها لازم است سالی دو بار برای حفظ نتایج ایجاد شده تحت درمان قرار بگیرید.
بهبودی

بیمار بلافاصله پس از درمان می‌تواند به فعالیت‌های روزانه‌ی خود بازگردد. با این حال در روزی که درمان انجام می‌شود، باید به پوست خود استراحت دهید. در روز انجام درمان و پس‌ از انجام آن، از لوازم‌ آرایشی یا کرم‌ها استفاده نکنید. با اینکه این روش درمانی نیازی به مدت‌زمان بهبودی ندارد، ممکن است فرد بخواهد پس از درمان مدتی را در منزل سپری کند چرا که پوست او قرمز و حساس است.
نتایج

می‌توانید بلافاصله پس از درمان نتایج اولیه‌ی جوان‌سازی را به دلیل تحریک پوست توسط سوزن مشاهده کنید. نتایج حاصل از این روش بسته به شرایط بدن شما و عارضه‌ی مورد درمان ممکن است متفاوت باشند. همچنین ممکن است ظاهر شدن نتایج ترمیم و بازسازی بافت‌ها (سفت شدن پوست، جوان‌سازی و درخشش آن) تا یک هفته زمان ببرد. برای برخی از عارضه‌ها، افراد پس از اولین جلسه‌ی درمان نتایج آن را مشاهده می‌کنند. پوست شما باید پس از سومین جلسه‌ی درمانی صاف‌تر و جوان‌تر شود و این روند بهبودی در طول ماه‌ها ادامه پیدا کند تا جایی که آثار طبیعی و با ماندگاری بالای مزوتراپی بر روی پوست شما ایجاد شوند.
به‌منظور گرفتن نتایج ماندگارتر و تغییرات بیشتر می‌توانید درمان را تکرار کنید. شما می‌توانید مزوتراپی را به مدت یک ماه هر هفته بر روی صورت خود و یا دو بار در هفته برای ۶ تا ۱۰ جلسه درمان متوالی بر روی بدن انجام دهید. در صورتی‌که هر ۲ یا ۳ ماه یک بار یک درمان اضافه انجام دهید، آثار ایجاد شده ماندگاری بیشتری پیدا خواهند کرد.
عوارض جانبی مزوتراپی

عوارض جانبی همراه با مزوتراپی پوست صورت خفیف‌ هستند. ممکن است بلافاصله پس‌ از انجام تزریقات شاهد قرمزی، حساسیت نسبت به لمس و تورم در منطقه‌ی درمان شده باشید. همچنین ممکن است در این منطقه احساس خارش کنید. تمامی عوارض جانبی این درمان پس از گذشت چند ساعت از بین خواهند رفت.
هزینه

هزینه‌ی مزوتراپی به ‌اندازه‌ی منطقه‌ی مورد درمان، تعداد منطقه‌هایی که نیازمند درمان هستند، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای گرفتن نتایج مطلوب و هزینه‌های پزشک بستگی دارد.




اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

توضیح اینکه با بهبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروهای مجرب کافی انجام لیزر در همه روزهای هفته ( به غیر از پنجشنبه وجمعه ) با وقت قبلی از ساعت سه بعدظهر تا هشت شب قابل انجام است.

آدرس:

بلوار مرزداران بین خ ایثار واریافر
پ ۱۲۲

۴۴۲۵۵۵۵۷
Copy right 2014-2018 Dr-razi.ir| تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر رضیعی محفوظ است

طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز