مزوتراپی در اصفهان

مکانیسم عمل مزوتراپی : همانطور که می دانید کلیه داروهای خوراکی یا کرم و محلولهای موضعی به سختی از پوست جذب می شوند و مقدار کمی از دارو به ناحیه زیر پوست می رسد ، در تکنیـــــــــک مزوتراپیداروهای مورد نیاز برای درمان چاقی و یا ریزش مــــو یا جوان سازی صورت ، مستقیم با یک دستگاه با درد بسیار کم وکاملا قابل تحمل به زیر پوســـــت تزریق می شود و این عمل باعث می شود کاملا” دارو جذب لایه های مختلف زیر پوست شود و در نتیجه این درمان قابل مقایسه با داروهای خوراکی یا موضعی نمی باشد و بسیار موثزتر است ولی نمی توان گفت مزوتراپی در همه بیماران موثر است و درصد و میزان تاثیر آن هم در بیماران مختلف متفاوت است ومعمولا هم قابل پیشبینی نیست.

اکثر داروهای که برای درمان با مزو تراپی استفاده می شود از مواد ویتامینی و معدنی می باشد ، لذا هیچ عوارضی ندارد . در بعضی موارد مثل ریزش مو ارثی یا ژنتیکی هورمونی به جای مصرف دارو های خوراکی ضد هورمون مثل اسپینیرولاکتون و یا فینستراید یا …

این داروها توسط دستگاه مخصوص مزوتراپی به زیر پوست در نقاط مختلف پوست مورد نظر تزریق می شود ، به طوریکه در حداقل زمان ( هر جلسه حداکثر ۲۰ دقیقه) می توان این مواد موثر را به زیر پوست با درد بسیار کم تزریق کرد.

البته در مواردیکه بیمار احساس درد کند نیم ساعت قبل از عمل به پوست سر بیمار اسپری لیدوکائین موضعی ۲۰ درصد یا در مزوتراپی صورت کرم بی حسی موضعی مالیده میشود و دیگر هنگام انجام مزو تراپیدرد نخواهد داشت .

با این متد بیمار نیاز به استراحت در منزل ندارد و میتواند به راحتی فعالیتهای کامل خارج از منزل خود را انجام دهد

هزینه ها و تعداد جلسات لازم برای درمان ریزش مو با مزوتراپی

برای درمان ریزش مو کلا” ۵ الی ۱۰ جلسه لازم است که البته بستگی به شدت ، وسعت و علت ریزش مودارد. جلسات هر هفته یکبار به مدت ۵ هفته ، سپس هر ۲ تا ۴هفته یکبار ۵ بار ادامه داده میشود و سپس سالی ۳ یا ۴ بار تکرار شود . برای کسانیکه مشکل رفت و آمد دارند میتوان درمان را هر دو هفته یکبار انجام داد. در کسانی که ریزش فعال و مقاوم دارند ودر روز تعداد زیادی مو علارغم درمان های خوراکی و موضعی ریخته میشود بعد از انجام ۳ تا ۴ جلسه مزوتراپی سر این ریزش فعال بتدریج کم و نهایتا قطع میشود ولی برای رویش مجدد موهها لازم است تعداد جلسات حداقل تا ۱۰ حلسه ادامه داده شود.

هزینه هر جلسه مزو تراپی سر به طور متوسط ۶۰هزار تومان می باشد.

در ضمن در مواردیکه ریزش مو هورمونی یا ارثی نباشد. بیمار دیگر نیازی به درمانهای اضافه دیگر ندارد ، ولی مواردیکه هورمونی یا ارثی است لازم است بعد از اتمام جلسات مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مجدد از محلولهای موضعی و در بعضی بیماران از در مان های خوراکی استفاده نمایند.

هزینه ها و تعداد جلسات لازم برای مزوتراپی صورت یا گردن :

بطور متوسط۵ تا ۱۰ جلسه لازم است که البته بستگی به میزان و شدت چروک و افتادگی صورت و سن بیمار دارد.

ابتدا هر هفته یکبار به مدت ۵ هفته انجام میشود و سپس ماهی یکبار ( دو بار ) و سپس هر ۶ ماه یکبار (دوبـار)انجام میشود. و برای اینکه همیشه پوست خیلی خوب و شاداب بماند بهتر است جلسات سالی یکبار ادامه دهید.

هزینه هر جلسه مزوتراپی طرفین صورت بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان متغیر است . برای مزوتراپی گردن هزینه ۲۰ هزار تومان اضافه میشود.