لیزر موهای زائد راهنمای جامع


از بین بردن مرتب موهای زائد بدن و صورت عملی پرهزینه، دردناک و زمان‌بر است. مهم نیست از وکس برای از بین بردن موهای زاید استفاده کنید یا تیغ یا بند، در هر حال تکرار این کار به پوست آسیب می‌زند و باعث تحریک آن می‌شود. حتی الکترولیز موهای زائد نیز باید بارها تکرار شود و هر تار مو یک به یک از پوست جدا شود. در این بین لیزر موهای زائد روشی دائمی است که موهای زائد ناحیه‌های بزرگی از بدن را پس از فقط چند جلسه برای همیشه از بین می‌برد.

اگر می‌خواهید بدون کلنجار رفتن روزمره با تیغ، موم یا بند بدنی صاف و بدون مو داشته باشید، بهتر است لیزر موهای زائد را امتحان کنید تا خود متوجه تغییری ملموس در زندگی‌تان بشوید. متخصصین کلینیک دکتر رضیعی در بیمارستان رازی وضعیت پوست، رنگ و نوع موها را ارزیابی می‌کنند و بهترین نوع لیزر را برای به دست آوردن نتیجه مطلوب پیشنهاد می‌دهند. در بهترین مرکز لیزر پوست و مو غرب تهران لیزرهای الکسانداریت، Nd:Yag و سولاری در دسترس است. از بین بردن موهای زائد با لیزر اعتماد به نفس را ارتقاء می‌دهد و کمک می‌کند تا برای همیشه با موهای زائد بدن خداحافظی کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیزر موهای زائد صورت و بدن یا رزرو نوبت در کلینیک دکتر رضیعی می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۴۴۲۵۵۵۵۷ – ۰۲۱۴۴۲۰۱۶۹۴ تماس حاصل فرمایید.

علت ایجاد موهای زاید صورت و بدن
وراثت: ژن‌ها نقش مهمی در ایجاد موهای زائد دارد.
تغییرات فیزیولوژیک طبیعی: بلوغ، بارداری و یائسگی
نقص عملکرد سیستم غدد درون‌ریز: بیماری‌های مختلفی وجود دارد که رشد موهای زائد را تحریک می‌کند. این بیماری‌ها از مشکلات غده تیروئید، هیپوفیز یا غدد آدرنال (فوق کلیوی) و تخمدان‌ها نشأت می‌گیرد. به علاوه بیماری کوشینگ، تخمدان پلی کیستیک و ناراحتی‌های تیروئید نیز باعث رشد موهای زائد می‌شود. بعضی از این اختلال‌ها باید توسط متخصص درمان شود تا لیزر درمانی نتیجه بهتری را به دست دهد.
مداخله و تاثیرات موضعی: اگر فولیکول به دلیل اصلاح با بند و موچین یا وکس تحریک شود، مو تیره‌تر و بلندتر می‌شود. به علاوه سایش ناشی از مواد آرایشی، آفتاب سوختگی و جای زخم یا اسکار باقی مانده از آسیب‌دیدگی‌ها نیز رشد مو را تحریک می‌کند.
مصرف دارو: قرص ضدبارداری، کورتیزون، داروهای صرع و فشار خون بعضی از محرک‌های رشد موهای زائد هستند.
استرس: فشار جسمی و عاطفی در برخی افراد باعث می‌شود که غدد فوق کلیوی تحریک شود و در نتیجه موهای ریز و نرم به موهای زبر و ضخیم تبدیل شود.
چگونگی از بین بردن موهای زائد با لیزر
رفع موهای زاید با لیزر بر آسیب گزینشی فولیکول‌های مو مبتنی است و کمترین صدمه‌ای به پوست نمی‌زند. ملانین موجود در ساقه و فولیکول مو نور تابشی لیزر را جذب و به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند، در نتیجه دمای مو بالا می‌رود. اگر دما به اندازه کافی بالا باشد، آسیب غیرقابل برگشتی به ساختارهای مو زده می‌شود و در نتیجه از رشد مجدد مو جلوگیری می‌شود. لیزر موهایی را که در زمان درمان در سیکل رشد فعال قرار دارند، از بین می‌برد. ازآنجایی که بقیه موها در زمان‌های مختلف وارد سیکل رشد می‌شوند، درمان باید برای از بین بردن تمام فولیکول‌های ناحیه مورد نظر تکرار شود.

مزایا
لیزر موهای زائد روشی موثر و آسان برای از بین بردن همیشگی موهای زائد است و پوستی نرم و درخشان را به دست می‌دهد. بیماران از نتایجی بلندمدت برخوردار می‌شوند و دیگر لازم نیست به طور مرتب از تیغ و موچین استفاده کنند. به علاوه از بین بردن موهای زائد با لیزر نسبت به وکس، الکترولیز و دیگر روش‌های رفع موهای زائد درد کمتری دارد. کلینیک دکتر رضیعی در کنار رفع موهای زائد با لیزر دیگر درمان‌های مبتنی بر استفاده از لیزر را برای درمان واریس (رگ‌های عنکبوتی)، جوانسازی و ترمیم پوست و درمان فوتودینامیک آکنه و جوش نیز ارائه می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مزایای رفع موهای زائد با لیزر همین امروز با ما تماس بگیرید.

ناحیه‌های قابل درمان با لیزر
رفع موهای زائد با لیزر درمانی ایمن و موثر است که تقریباً برای از بین بردن موهای هر نقطه از بدن یا صورت کاربرد دارد. موهای هر نقطه از بدن، از جمله پا، پشت بدن، گردن، زیر بغل، دست، بازو، داخل گوش، داخل بینی، حتی ناحیه شرمگاهی یا بیکینی و مقعد، را می‌توان با لیزر از بین برد. لیزر برای از بین بردن موهای زیر ابروها به کار برده نمی‌شود تا آسیبی به چشم‌ها وارد نشود.

متقاضیان مناسب
سازو کار درمان لیزر موهای زائد این‌گونه است که ملانین موجود در فولیکول و ساقه مو پرتوهای نور را جذب می‌کند. افراد با موهای تیره بهترین متقاضیان رفع موهای زائد با لیزر به شمار می‌روند؛ چون موهای بور، خاکستری، سفید و بلوند توت فرنگی نور لیزر را جذب نمی‌کند. تفاوت رنگ یا کنتراست مو و پوست نیز مهم است، بنابراین افراد با پوست تیره یا زیتونی رنگ ممکن است کنتراست کافی برای جذب پرتوهای لیزر با فولیکول مو را نداشته باشند. واکنش هر فرد به رفع موهای زائد با لیزر متفاوت است و برخی به تعداد درمان‌های بیشتری نیاز دارند. گاهی اوقات نمی‌توان موهای زائد را به طور کامل با لیزر از بین برد. موهایی که مجدداً پس از لیزر می‌روید، نازک‌تر و ظریف‌تر از قبل از درمان است.

انواع لیزر
الکساندرایت

لیزر الکساندرایت پرتو نور قرمز با طول موج ۷۵۵ نانومتر را ساطع می‌کند. لیزر الکساندریت سریع‌ترین نوع لیزر است و برای درمان ناحیه‌های بزرگتر از بدن بیمارانی مناسب است که پوستی با رنگ روشن تا زیتونی دارند. لیزر الکساندریت یکی از پرکاربردترین لیزرهای برای از بین بردن موهای زائد است که نفوذ آن در پوست بسیار بالا است. این لیزر برای از بین بردن موهای ظریف‌تر و نازک‌تر کارآمدتر از دیگر انواع لیزر است و انتخابی مناسب برای متقاضیان با پوست سفید محسوب می‌شود.

Nd:YAG (ان دی یگ)

لیزر Nd:YAG جدیدترین دستگاه لیزر است که در حال حاضر برای رفع موهای زائد به کار برده می‌شود. این دستگاه با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر کار می‌کند. چون Nd:YAG نسبت به بقیه لیزرها در عمق بیشتری نفوذ می‌کند، به اپیدرم آسیب نمی‌زند و فولیکول مو را مستقیماً هدف قرار می‌دهد. نفوذ عمقی‌تر استفاده از لیزر را برای انواع پوست‌های تیره‌تر ایمن‌تر می‌کند، چرا که رنگدانه‌های تیره‌تر مانع تاثیرگذاری لیزر نمی‌شود.

لیزر سولاری

لیزر سولاری  سایز و قطر شات یا هندپیس ان بزرگ (۵سانت) است در ضمن درد هم ندارد لذا برای موهای زائد بدن در سطح وسیع مثل بدن بسیار کارائی دارد. مزیت دیگر این لیزر به علت داشتن طول موج های متفاوت تاثیر خوب ان در درمان مو های بور و نازک و کم رنگ است که قبلا گفتیم اغلب لیزرها روی این مو ها تاثیر کمی دارند. از بی عارضه ترین و کم دردسر ترین لیزرها هم برای پزشک و هم برای بیمار است بطوریکه مثلا هر جلسه لیزر کل موهای صورت حداکثر ۱۰ دقیقه زمان می برد و بعد از لیزر هم هیچ زخمی روی پوست بیمار ایجاد نمیشود.

روش انجام درمان

عینک محافظ در اختیار بیمار قرار داده می‌شود تا نور لیزر آسیبی به چشم‌ها نزند. انرژی مناسب با توجه به میزان رنگدانه‌های پوست و مو و همچنین حساسیت ناحیه مورد نظر تنظیم می‌شود. پس از تعیین شدت مناسب انرژی، لیزر به ریشه فولیکول‌های مو هدایت می‌شود. متخصص لیزر را با هندپیسی کوچک به ناحیه‌های درمان هدایت می‌کند. قبل از هر پالس لیزر پالس کوتاهی از اسپری خنک کننده به کار برده می‌شود. رنگدانه‌های مو انرژی لیزر را جذب می‌کند، بنابراین موی تیره  نسبت به موی روشن انرژی بیشتری را جذب می‌کند. انرژی لیزر باعث می‌شود که بخشی از فولیکول‌های مو برای همیشه از بین برود. درمان بسته به ناحیه مورد نظر از چند دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

حین درمان
مدت زمان درمان حداقل ده دقیقه و حداکثر یک ساعت است که به بزرگی ناحیه مورد نظر بستگی دارد.

تعداد جلسات درمانی لیزر مو
از بین بردن موهای زائد با لیزر درمانی بسیار موثر است، اما انتظار نداشته باشید تمام موهای زائد پس از فقط یک جلسه از بین برود. برای از بین بردن موهای زائد اکثر ناحیه‌ها باید ۶ جلسه درمان انجام شود، هرچند گاهی درمان باید دفعات بیشتری تکرار شود تا نتیجه مطلوب را به دست دهد.

فواصل جلسات لیزر موهای صورت
از آنجایی که فقط بخشی از موها در زمان درمان در مرحله رشد فعال قرار دارد، چند جلسه درمان باید در فواصل ۶ تا ۸ هفته‌ای انجام شود تا در نهایت پوست بدون مو شود.

دوران بهبود
بیماران می‌توانند فعالیت‌های روزمره را بلافاصله پس از درمان دنبال کنند. به بیمار توصیه می‌شود تا برای کاهش قرمزی و ورم خفیف احتمالی یخ روی ناحیه درمان بگذارد و از کرم ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر برای محافظت از پوست و جلوگیری از تغییر رنگ پوست و تحریک ناشی از آفتاب استفاده کند. استفاده از موچین، بند یا وکس در طول لیزردرمانی ممنوع است چون این روش‌ها مرحله رشد مو را مختل می‌کند و نتیجه را تحت الشعاع قرار می‌دهد. تیغ زدن یا کوتاه کردن موها تنها روش قابل قبول برای کنترل موها بین جلسات درمان است.

عوارض جانبی
خطرات ناشی از لیزر مو حداقل است و عوارض جانبی مانند قرمزی، ورم، هیپرپیگمانتاسیون، هیپوپیگمانتاسیون، تاول و کبودی پس از لیزر (پورپورا) را شامل می‌شود. این عوارض معمولاً ظرف کمتر از چند روز برطرف می‌شود. عوارض جانبی دائمی به ندرت بروز می‌یابد. متخصصین ما خطرات و عوارض جانبی احتمالی را قبل از شروع درمان به متقاضیان اطلاع می‌دهند.

بهترین سن برای لیزر موهای زائد
حداقل سن تایید شده برای شروع لیزر موهای زائد می‌تواند ۱۴ سالگی باشد، اگرچه اکثر متخصصان توصیه می‌کنند تا زمان بلوغ کامل صبر کنند و اگر مراجعه کننده خانم است باید سیکل عادت ماهیانه‌اش آغاز شده باشد. خانم‌ها باید از لحاظ هورمونی در شرایط ثابتی باشند و نباید شرایط سلامتی خاصی مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) داشته باشند.

کودکان
بسیاری از متخصصان لیزر موهای زائد، این درمان را برای نوجوانان پیشنهاد می‌کنند ولی معمولا مراجعان زیر۱۴ سال را درمان نمی‌کنند. درحالیکه این روند، نسبتا ایمن و بی‌خطر است، خطراتی نیز مانند سوختگی یا تغییرات رنگدانه‌ها می‌توانند برای کودکان، مشکل‌ساز باشند. ناراحتی و درد ناشی از این کار نیز می‌تواند برای کودکان، چالش باشد اگرچه کرم‌های بیحس کننده موضعی وجود دارند که می‌توان قبل از شروع کار، از آنها استفاده کرد.

به‌این دلیل که جلسات لیزر موهای زائد ممکن است طولانی باشد، بی‌حرکت نگه‌داشتن کودکان برای این زمان طولانی نیز می‌تواند مشکل دیگری باشد. در سن ۱۲ یا ۱۳ سالگی، اکثر کودکان می‌توانند این درمان را تحمل کنند و این روش، موفقیت بالایی برایشان خواهد داشت.

درمان نوجوانان
بعضی متخصصان لیزر موهای زاید، به دلایل مختلف برای درمان نوجوانان با لیزر چندان راغب نیستند. بزرگ‌ترین مانع در این راه،  هورمون‌های نوجوانان است که حتی پس از جلسات لیزر موهای زائد، می‌تواند به رشد سریع موهای زائد بینجامد. در حالیکه این روش موهایی که تازه روییده‌اند را از بین می‌برد، اما تاثیری بر موهایی که پس از اتمام درمان می رویند، نخواهد داشت. برای بسیاری از نوجوانان، تکرار درمان موهای زائد برای چند مرتبه در یک سال برای حفظ نتایج مطلوب، لازم است. اگرچه لیزر موهای زائد راه حل دائمی برای موهای زائد نوجوانان نیست، ولی روشی بی‌خطر و موثر برای کسانی است که می‌خواهند این درمان را به‌صورت دوره‌ای تکرار کنند.

همچنین، نوجوانان برای کنار آمدن با هرگونه ناراحتی در حین انجام این کار، باید به اندازه کافی بزرگ و بالغ شده باشند و برای برنامه‌ریزی درمان، نظم لازم را داشته باشند. بسیار مهم است که نوجوان مسئولیت‌پذیری کافی برای انجام دستورات پیش و پس از درمان، مانند استفاده از ضدآفتاب موثر و محدود کردن تمرینات سنگین برای چند روز پس از درمان را داشته باشد.

دکتر پوست خوب برای لیزر مو
لیزر موهای زائد باید توسط متخصص باتجربه‌ای انجام شود که در زمینه روش‌های مختلف از بین بردن موهای زائد با لیزر آموزش دیده است. متخصص ابتدا درباره مسائلی چون نوع پوست، آلرژی، داروهای مصرفی و وضعیت سلامت عمومی با بیمار صحبت می‌کند. متخصص دستگاه لیزر را با توجه به این نکات بر روی ایمن‌ترین و موثرترین مشخصات تنظیم می‌کند تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید.

هزینه
هزینه درمان به بزرگی ناحیه مورد نظر و تعداد جلسه‌های لازم برای دستیابی به نتیجه مطلوب بستگی دارد. برای مطالعه فهرست قیمت‌های لیزر موهای زائد اینجا را کلیک کنید.

۱۸ نکته که باید قبل از لیزر موهای زائد بدانید
لیزر موهای زائد معجزه نیست

در این درمان از دستگاه لیزر زیبایی استفاده می‌شود که متغیرهای آن با توجه به نوع مو و پوست تنظیم می‌شود. لیزر پرتو نور متمرکزی را گسیل می‌کند که به سمت رنگدانه موجود در فولیکول‌های مو هدایت می‌شود. به این ترتیب فولیکول از ریشه از بین می‌رود و دیگر شاهد رشد مو نخواهیم بود.

قبل از درمان در معرض نور خورشید قرار نگیرید

دقیق‌تر بخواهیم بگوییم از ۴ هفته قبل از درمان نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید. لیزر درمانی در صورت آفتاب سوختگی یا حتی برنزه بودن پوست توصیه نمی‌شود. اگر به گشت و گذار و فعالیت در فضای باز علاقه دارید، تابستان بهترین زمان برای شروع لیزر درمانی نیست. افراد بسیاری درمان را در فصل پاییز یا زمستان شروع می‌کنند تا با نزدیک شدن به فصل تابستان پوستی صاف و بدون مو داشته باشند.

ناحیه درمان را با تیغ اصلاح کنید

با انبوهی از موهای زائد سر جلسه درمان حاضر نشوید! لیزر موهای زائد با وکس تفاوت دارد و لازم نیست صبر کنید موها بلند شود و بعد برای لیزر درمانی مراجعه کنید.

با این توصیف اگر به تازگی وکس کرده‌اید، نمی‌توانید به این زودی لیزر درمانی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که لیزر رنگدانه فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد و فولیکول باید وجود داشته باشد تا درمان انجام شود. بهترین کار این است که موها را یک روز قبل از درمان با تیغ بتراشید.

حمام آفتاب، اسپری و لوسیون برنزه کننده ممنوع!

حتی فکرش را هم نکنید که بتوانید با پوست برنزه متقاضی لیزر موهای زائد باشید.

متخصص بخش کوچکی از پوست را در جلسه اول تست می‌کند

متاسفانه پوست تمام متقاضیان واکنش مناسبی به لیزر نشان نمی‌دهد. در بعضی انواع پوست مشکلات رنگدانه‌ای، تغییر رنگ و اسکار یا جای زخم مشاهده می‌شود. به همین دلیل است که متخصص ابتدا بخش کوچکی از پوست را تست می‌کند.

 لیزر موهای زائد پوست را پس از همان جلسه اول صاف و ابریشمین نمی‌کند

همه آرزو دارند که لیزر معجزه می‌کرد و پوست پس از فقط یک جلسه به صافی و نرمی ابریشم می‌شد. اما واقعیت این است که باید ۵ تا ۶ جلسه صبر کنید تا نتایج چشمگیر لیزر درمانی مشخص شود.

طول هر جلسه از ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت متغیر است

مدت زمان هر جلسه به ناحیه تحت درمان بستگی دارد. لیزر موهای زائد زیربغل و بیکینی معمولاً سریع‌تر است، اما لیزر پاها یا پشت بدن اندکی بیشتر طول می‌کشد.

لیزر موهای زائد نزدیک چشم مطلقاً ممنوع است

درست است که لیزرهای زیبایی با آن پرتوهای نور رنگی بسیار زیبا به نظر می‌رسند، اما می‌توانند برای چشم‌ها بسیار خطرناک باشند. درمان روی هر ناحیه‌ای که انجام شود، باید حتماً عینک محافظی را که متخصص به شما می‌دهد، به چشم بزنید.

نمی‌توانید در یک جلسه موهای زائد کل بدن را از بین ببرید

بدن در یک جلسه مقدار مشخصی از نور و گرمای لیزر را می‌تواند جذب کند.

اگر می‌خواهید نتیجه بگیرید باید پیگیر باشید

فولیکول‌های مو چرخه رشد مخصوص به خود را دارند. افرادی بهترین نتیجه را می‌گیرند که هر ۴ تا ۶ هفته یک بار برای درمان به کلینیک مراجعه می‌کنند تا فولیکول‌هایی که از جلسه قبل وارد مرحله رشد فعال شده است به سرعت نابود شود. در حدفاصل بین دو جلسه ساقه‌های مرده‌ی مو خود به خود می‌ریزد.

نتیجه درمان پس از سه ماه مشخص می‌شود

ممکن است پس از چند جلسه نخست متوجه تغییر آشکاری نشوید، اما پس از سه ماه با تغییر چشمگیری مواجه می‌شوید که به تدریج بهتر نیز می‌شود.

درمان بعضی پوست‌ها و موها قدری مشکل‌تر، اما امکان‌پذیر است

فولیکول‌های موهای تیره معمولاً بهترین واکنش را به لیزر درمانی انجام می‌دهد، چون همان‌طور که گفتیم لیزر رنگدانه مو را هدف می‌گیرد. بنابراین درمان رنگدانه قرمز، بور، سفید یا خاکستری اندکی دشوار است. درمان پوست‌های تیره‌تر نیز قدری سخت‌تر، اما امکان‌پذیر است. لیزر ND: Yag بهترین نوع لیزر برای این موارد است. درهر حال حتماً قبل از شروع درمان با متخصص مشورت کنید تا با تغییرات رنگدانه‌ای مواجه نشوید.

لیزر موهای زائد یک درمان آرامش‌بخش نیست

با اعمال هر پالس لیزر احساس می‌کنید که کشی محکم به پوست‌تان برخورد می‌کند. بااین حال نتیجه بلندمدتی که به دست می‌آورید، ارزش تحمل این ناراحتی را دارد.

کرم ضدآفتاب را پس از درمان فراموش نکنید

کرم ضدآفتاب در هر شرایطی بهترین دوست شما است و استفاده از آن پس از لیزر درمانی ضروری است. پوست پس از لیزر موهای زائد، حتی اگر شما حس نکنید، حساس می‌شود و باید به خوبی از آن مراقبت کنید.

وکس یا بند پس از لیزر درمانی ممنوع

تراشیدن با تیغ اشکالی ندارد، اما موچین و بند را کنار بگذارید. بیرون کشیدن فولیکول‌ها پس از لیزر موهای زائد شما را از نتیجه دلخواه دور می‌کند. موهای زائد باید خود به خود بریزد تا به نتیجه دلخواه دست یابید.

عطر، خوشبو کننده و دوش آب داغ را فراموش کنید

عطر، خوشبو کننده و دوش آب داغ را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از درمان فراموش کنید و هفته نخست پس از درمان فقط با آب ولرم حمام کنید تا بتوانید از نتیجه درمان لذت ببرید.

آیا رفع موهای زائد با لیزر واقعاً ایمن است؟

از بین بردن موهای زاید با لیزردرمانی موثر و ایمن است که در مطب متخصصین پوست انجام می‌شود. لیزردرمانی روشی ایمن، سریع و موثر برای رفع دائمی موهای زائد است.

 آیا لیزر درمانی ارزش صرف وقت و هزینه را دارد؟

لیزر موهای زائد از بین بردن صد درصدی موها را تضمین نمی‌کند، اما چند تار موی ظریف و نرم باقیمانده اصلاً جلب توجه نمی‌کند. کافی است این چند جلسه را تحمل کنید تا برای همیشه با موهای زائد خداحافظی کنید.




اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

توضیح اینکه با بهبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروهای مجرب کافی انجام لیزر در همه روزهای هفته ( به غیر از پنجشنبه وجمعه ) با وقت قبلی از ساعت سه بعدظهر تا هشت شب قابل انجام است.

آدرس:

بلوار مرزداران بین خ ایثار واریافر
پ ۱۲۲

۴۴۲۵۵۵۵۷
Copy right 2014-2018 Dr-razi.ir| تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر رضیعی محفوظ است

طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز