تزریق بوتاکس برای تعریق زیاد بدن


هایپر هیدروزیس که معمولاً به عنوان تعریق شدید شناخته می‌شود یک بیماری است که باعث می‌شود بدن به طور غیرعادی میزان زیادی عرق تولید کند. افراد مبتلا به تعریق شدید بدون دلیل واضحی بیش از حد معمول عرق می‌کنند. این افراد معمولاً در هنگام شب یا زمانی که فعالیت زیاد فیزیکی انجام نمی‌دهند دچار تعریق زیاد می‌شوند. عرق کردن زیاد بدن ممکن است باعث خجالت‌زدگی فرد در اجتماع شده و تأثیر منفی بر زندگی شخصی و حرفه‌ای او ایجاد کند. با تزریق بوتاکس می‌توان به افرادی که از تعریق شدید رنج می‌برند کمک کرد. با تزریق بوتاکس، سیگنال‌های عصبی که از غدد تعریقی ارسال می‌شوند مسدود می‌شوند. استفاده از بوتاکس به علت تعریق زیاد بدن روشی بی‌خطر و مؤثر است.
آیا شما از تعریق زیاد در زیر بغل، دست‌ها، پاها یا هر قسمت دیگری از بدن خود رنج می‌برید؟ شما به بیماری نادری مبتلا هستید که به آن تعریق شدید گفته می‌شود و در دوران بلوغ یا بزرگسالی شروع می‌شود. تزریق بوتاکس یک روش غیر جراحی مؤثر در درمان تعریق زیاد است. پزشک ناحیه مورد درمان را معاینه کرده و مقدار تزریق را برای پیشگیری از تعریق شدید تعیین می‌کند. بوتاکس یک روش بی‌خطر، مؤثر و اثبات‌شده برای درمان تعریق زیاد است که نیازی به بستری شدن ندارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص تزریق بوتاکس برای تعریق شدید یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۴۴۲۵۵۵۵۷ –۰۲۱۴۴۲۰۱۶۹۴ تماس حاصل فرمایید.
 بوتاکس برای درمان تعریق شدید

غدد تعریقی در زیر بغل، کف دست‌ها، پاها یا قسمت‌های دیگر بدن با پالس‌های عصبی فعال می‌شوند. بدون تحریک این عصب‌ها، غدد تعریقی قادر به ترشح عرق نیستند. وقتی که تزریق بوتاکس توسط یک متخصص در ناحیه مشکل‌دار انجام می‌شود باعث می‌شود که سیگنال‌های تحریک‌کننده عصبی که باعث تعریق شدید می‌شوند مسدود شوند. تزریق بوتاکس برای جلوگیری از تعریق زیاد در مطب پزشک، سریع انجام می‌شود و حتی به بیحسی هم نیازی ندارد.
علل تعریق زیاد

اگر تعریق شدید دلیل زمینه‌ای پزشکی نداشته باشد به آن تعریق شدید اولیه گفته می‌شود. این نوع تعرق زیاد زمانی اتفاق می‌افتد که عصب‌های تحریک‌کننده غدد تعریقی بیش‌فعال شده و در زمان‌های غیرضروری عرق ترشح می‌کنند. تعریق شدید اولیه می‌تواند تا حدودی ارثی باشد. اگر تعریق زیاد به علت ابتلا به برخی بیماری‌های زمینه‌ای باشد به آن تعریق شدید ثانویه گفته می‌شود. برخی از بیماری‌هایی که باعث تعریق زیاد می‌شوند عبارتند از:
دیابت
اندوکاردیت
تب با علت نامشخص
اختلالات اضطراب
فتق هیاتال
گرمازدگی
اچ آی وی / ایدز
هایپرتیروئید (تیروئید پرکار)
لوسمی
مالاریا
یائسگی
گاستریت (التهاب معده)
چاقی
استرس
بیماری سل
متقاضیان درمان

برای تزریق بوتاکس زیر بغل جهت درمان تعریق زیاد باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید. این روش درمانی آخرین مرحله درمان برای تعریق شدید زیر بغل است. شما باید ابتدا روش‌های غیرتهاجمی مانند استفاده از لباس‌های ضد عرق و مصرف داروهای ضد تعریق را به کار ببندید. بوتاکس زیر بغل فقط برای موارد تعریق شدید زیر بغل که با درمان‌های موضعی دیگر بهبود نیافته‌اند استفاده می‌شود. افراد مبتلا به برخی بیماری‌ها یا افرادی که برخی داروهای خاص را مصرف می‌کنند نباید از بوتاکس برای درمان تعریق شدید استفاده کنند. در صورتی که اخیراً دچار اختلالات بلع، اختلالات گفتاری یا تنفسی بوده‌اید نباید بوتاکس تزریق کنید.
نواحی مورد درمان

زیر بغل
زیر بغل شایع‌ترین و ساده‌ترین محلی است که بوتاکس زیر بغل در آن تزریق می‌شود. غالباً محلولی روی پوست استفاده می‌شود تا مشخص شود که کدام نقاط بیشتر عرق می‌کنند و سپس بوتاکس به وسیله سوزن‌های کوچکی در زیر پوست تزریق می‌شود.
دست‌ها
دست‌ها هم به خوبی به تزریق بوتاکس کف دست واکنش می‌دهند. از آنجا که دست‌ها نواحی حساسی هستند معمولاً مواد بیحس کننده روی دست‌ها استفاده می‌شود تا تزریق بوتاکس کف دست بدون درد انجام شود.
پیشانی
بوتاکس برای درمان این ناحیه بسیار مؤثر عمل می‌کند. بیشتر تعریق در نزدیکی خط رویش مو و پایین آن به سمت صورت است. با چند تزریق ساده، درمان تعریق در این منطقه از صورت کاملاً واضح و مشخص است.
پاها
پاها مانند دست‌ها غالباً قبل از درمان بیحس می‌شوند. غیرعادی نیست که پس از درمان دست‌ها، پاها نیز بهبود یابند. با این که بسیاری از مردم از درمان پاها بسیار راضی هستند اما میزان موفقیت در درمان تعریق زیاد پاها به اندازه دست‌ها و زیر بغل قابل پیش‌بینی نیست.
مزایا

 
غیرتهاجمی
بی‌خطر و مؤثر
بدون نیاز به بستری شدن
درمان

نحوه انجام درمانبرای افزایش راحتی قبل از تزریق از بیحسی موضعی استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس در پوست و در نزدیکی غدد تعریق به وسیله سوزن‌های ریزی انجام می‌شود. میزان دوز استاندارد تزریق بوتاکس ۵۰ واحد در زیر بغل است اما این میزان متغیر بوده و به شرایط بیمار بستگی دارد. معمولاً درمان بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که به سایز محل تزریق بستگی دارد. پس از تزریق بوتاکس نیازی به بستری شدن نیست و بیشتر بیماران قادرند بلافاصله به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند.
چه مدت طول می‌کشد تا تعریق کاهش یابد
کاهش تعریق در چند روز اول پس از تزریق مشاهده می‌شود اما ممکن است دست‌یابی به نتایج مؤثر ۷ تا ۱۴ روز طول بکشد. معمولاً پس از ۳ روز بهبودی حاصل می‌شود که البته برای هر فرد متفاوت است.
آیا درمان آسیب‌زا یا مضر است؟
احساس سوزن سوزنی شدن ممکن است ایجاد شود که در صورت لزوم با استفاده از کرم‌های بیحس کننده قبل از تزریق یا استعمال یخ روی پوست در حین انجام فرایند می‌توان از بروز این احساس کاست. مصرف استامینوفن یک ساعت قبل از انجام فرایند می‌تواند ناراحتی را کاهش دهد.
برای درمان تعریق شدید هر چند وقت یک بار باید بوتاکس تزریق کرد؟
پس از شروع درمان، بیشتر بیماران خود را با شرایط وفق می‌دهند. برای دست‌یابی به نتایج مطلوب، ما ۳ تا ۴ چهار جلسه درمانی را در مدت یک سال پیشنهاد می‌کنیم. پس از این دوره تناوب جلسات درمانی کم شده و بیشتر بیماران به یک یا دو جلسه در سال نیاز خواهند داشت.
بهبودی

پس از تزریق بوتاکس برای درمان تعریق زیاد، شما می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود پرداخته و از زندگی لذت ببرید. یک هفته پس از درمان شما باید نتایج چشمگیری را ببینید و پس از ۴ هفته نتایج درمان به طور کامل حاصل می‌شود.
 نتایج

تعریق معمولاً به مدت ۶ تا ۱۲ ماه کنترل می‌شود. در صورتی که اثرات درمان روبه افول بود باید درمان را تکرار کرد.
عوارض جانبی

در حالی که بوتاکس مطمئن و بی‌خطر است، احتمال بروز برخی عوارض جانبی جدی وجود دارد. با این که بوتاکس فقط در محل مورد نظر تزریق می‌شود، اثر آن می‌تواند به قسمت‌های دیگر بدن گسترش یابد. برخی از عوارض جانبی تزریق بوتاکس برای درمان تعریق شدید عبارتند از:
مشکلات بلع، گفتار یا اختلالاتت تنفسی
ضعف عضلانی یا خستگی
بوتاکس می‌تواند باعث ضعف عضلات و گیجی شود بنابراین برای افرادی که به بیماری‌های عضلانی یا عصبی مبتلا هستند توصیه نمی‌شود.
مشکلات بینایی
مشکلات احتمالی بینایی عبارتند از دوبینی، خشکی چشم‌ها، تاری دید، سرگیجه و افتادگی یا تورم پلک‌ها
واکنش‌های آلرژیک شامل خارش، بثورات پوستی، تاول‌های خارشی قرمز، خس‌خس سینه، علائم اسم، سرگیجه یا احساس ضعف
تداخل دارویی
از دست دادن کنترل مثانه
سر درد و درد گردن
هزینه

هزینه درمان به سایز ناحیه تحت درمان، تعداد نواحی تحت درمان و دستمزد پزشک بستگی دارد.



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

توضیح اینکه با بهبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروهای مجرب کافی انجام لیزر در همه روزهای هفته ( به غیر از پنجشنبه وجمعه ) با وقت قبلی از ساعت سه بعدظهر تا هشت شب قابل انجام است.

آدرس:

بلوار مرزداران بین خ ایثار واریافر
پ ۱۲۲

۴۴۲۵۵۵۵۷
Copy right 2014-2018 Dr-razi.ir| تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر رضیعی محفوظ است

طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز