درمان و رفع چین و چروک دور و زیر چشم


خطوط پنجه کلاغی به خطوط ریزی گفته می‌شود که در گوشه‌های چشم‌ها شکل می‌گیرند و یکی از اولین علائم پیری بر روی صورت می‌باشند. این چین و چروک‌ها دینامیک می‌باشند یعنی هنگام انقباض عضلات صورت مثلاً در هنگام تنگ کردن چشم‌ها یا خندیدن بیشتر قابل ملاحظه هستند. از آنجایی که چین و چروک دور چشم با افزایش سن بیشتر می‌شوند، بسیاری از مردان و زنان می‌خواهند که به طریقی آنها را برطرف کنند و به ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر دست یابند.
اگر از شکل‌گیری چین و چروک دور چشم‌های خود ناراضی هستید و می‌خواهید که آنها را از طریق روش‌های بی‌خطر، موثر و غیر تهاجمی از بین ببرید، می‌توانید به یک متخصص مراجعه کنید. متخصصین ما در کلینیک دکتر رضیعی شدت چین و چروک دور چشم را بررسی کرده و بهترین گزینه‌های درمان را پیشنهاد می‌کند. این گزینه‌های درمانی شامل هایفوتراپی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی و بازسازی سطح پوست با لیزر می‌باشند. با استفاده از این درمان‌ها می‌توان جوانی را به صورت بازگرداند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح کردن سوالات خود در خصوص رفع چین و چروک دور و زیر چشم یا تعیین وقت قبلی می‌توانید با شماره‌های   ۰۲۱۴۴۲۵۵۵۵۷ – ۰۲۱۴۴۲۰۱۶۹۴ تماس حاصل فرمایید.

 

چین و چروک دور چشم چیست؟

چین و چروک‌های دور چشم عمدتاً به دلیل فرایند طبیعی پیری است که شامل کاهش تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌باشد. این مواد پروتئین‌های اصلی هستند که وظیفه حفظ نرمی و یکنواختی بافت پوست را بر عهده دارند و در هنگام کشیده شدن یا حرکت پوست آن را به جای خود باز می‌گردانند. با حرکات تکراری صورت در طول سال‌ها، این خطوط ریز و چین و چروک‌ها در نتیجه‌ی کاهش کلاژن و الاستین موجود برای حفظ ساختار پوست، شکل می‌گیرند، و در نتیجه منجر به شکل‌گیری تدریجی خطوط پنجه کلاغی می‌شوند.
دلایل


عوامل ارثی: در صورتی که والدین شما در سال‌های اولیه دچار چین و چروک دور چشم شده باشند، احتمال ایجاد خطوط ریز دور چشم‌ها در مقایسه با همسالان خود بیشتر خواهد بود.
سیگار کشیدن: سیگار کشیدن به صورت دائمی برای پوست بسیار مضر است.
پوست روشن: افراد با پوست روشن بیشتر مستعد آسیب‌دیدگی در برابر نور خوشید هستند (شامل آفتاب‌سوختگی‌های عمیق)، که می‌تواند منجر به ایجاد چین و چروک دور چشم در سنین پایین شود. اگر بصورت طبیعی دارای پوست چرب هستید، نه تنها به سادگی برنزه می‌شوید بلکه پوستتان نسبت به افراد با پوست روشن با سرعت کمتری دچار پیری می‌گردد.
قرارگیری طولانی‌مدت در معرض نور خورشید: نور خورشید می‌تواند به الاستین و کلاژن پوست آسیب برساند و منجر به هیپرپیگمانتاسیون شده و بطور کلی موجب تسریع پیدایش چین و چروک دور چشم گردد.
نحوه خوابیدن: نحوه خوابیدن می‌تواند منجر به فشار اضافه بر روی صورت شود. با گذر زمان، نحوه‌ی خوابیدن می‌تواند سبب ایجاد خطوط ریز در اطراف چشم‌ها یا نواحی دیگر صورت گردد.
حالات تکراری چهره: افرادی که بصورت مکرر اخم می‌کنند، می‌خندند یا چشمان خود را تنگ می‌کنند، معمولاً زودتر دچار خطوط دور چشم می‌شوند. هر بار که از عضلات صورت برای ابراز احساسات استفاده می‌شود، شیارهایی در زیر سطح پوست ایجاد می‌شوند. معمولاً در دوران جوانی پوست سریع به حالت اولیه خود باز می‌گردد، اما با گذر زمان، پوست انعطاف پذیری خود را جهت برگشتن به حالت قبلی از دست داده و در نتیجه شیارهای دائمی بیشتری شکل می‌گیرند.
هایفوتراپی برای چین و چروک دور چشم

هایفوتراپی را می‌توان برای سفت کردن پوست دور چشم‌ها و در نتیجه درمان چین و چروک دور چشم از جمله خطوط پنجه کلاغی استفاده کرد. امواج پر توان مافوق صوت متمرکز (هایفو) بطور مستقیم انرژی گرمایی را به پوست و بافت زیر جلدی چشم‌ها اعمال می‌کند و موجب تحریک و بازسازی کلاژن پوست و در نتیجه بهبودی بافت پوست و رفع چین و چروک دور چشم‌ها می‌گردد.

پراب اولتراسوند بطور یکنواخت بر روی نواحی درمان حرکت داده می‌شود تا امواج پر توان مافوق صوت متمرکز به بافت همبند زیرین برسند و تاثیرات سفت‌کننده مورد نظر را برای پوست ایجاد کنند. لایه‌هایی فوقانی پوست تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند که بدین معنی است که رفع چین و چروک با ملایمت و بدون هیچ ردی انجام می‌شود.
تعداد جلسات درمانی مورد نیاز
بطور کلی نتایج فوق‌العاده رفع چین و چروک دور چشم پس از تنها یک جلسه حاصل می‌شود. ممکن است یک جلسه درمانی اضافه بعد از ۸ تا ۱۲ ماه پس از جلسه اولیه انجام شود.
تزریق بوتاکس

برای تزریق بوتاکس وضعیت چین و چروک بیمار بررسی شده و با توجه به محل نواحی دارای مشکل، نقاط تزریق مشخص می‌شوند. وسیله مورد استفاده یک سوزن بسیار ریز است که به راحتی به داخل پوست نفوذ کرده و به بافت عضله می‌رسد. نیازی به بی‌حسی نیست زیرا سوزن تماسی با تعداد زیادی از رشته‌های عصبی پیدا نمی‌کند. این روش نواحی کوچک دور چشم‌ها را هدف قرار می‌دهد. معمولاً به چند تزریق نیاز می‌باشد و کل درمان بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بطول می‌انجامد. چین و چروک دور چشم معمولاً با دوز متوسط ۴ تا ۲۰ واحد برای زنان و ۱۰ تا ۳۰ واحد برای مردان تحت درمان قرار می‌گیرد.
مدت زمان درمان
این درمان یک روش ۱۰ دقیقه‌ای است که تزریق‌های بسیار کوچکی بصورت مستقیم در عضلات مورد نظر انجام می‌شوند.
نتایج درمان چین و چروک دور چشم با بوتاکس چه زمانی قابل مشاهده است؟
نتایج پس از یک تا دو هفته قابل مشاهده خواهند بود.
میزان ماندگاری درمان
نتایج درمان با بوتاکس بین ۳ تا ۴ ماه ماندگار خواهد بود.
تزریق ژلنقاط استراتژیک بر روی صورت ممکن است به عنوان نواحی مناسب تزریق فیلر علامت‌گذاری شوند. نواحی تزریق با یک عامل ضد باکتری پاک می‌شوند. درد در محل تزریق را می‌توان با استفاده از یک ابزار بسیار سرد جهت سرد کردن پوست، پماد بی‌حس‌کننده برای بی‌حس کردن پوست یا تزریق بی‌حسی موضعی کنترل کرد. تزریق‌ها معمولاً تنها چند دقیقه برای هر ناحیه طول می‌کشند. فرایند تزریق، ماساژ و ارزیابی نتایج انجام شده و در صورت نیاز ژل اضافه تزریق می‌شود.
نتایج تزریق ژل چه زمانی قابل مشاهده خواهد بود؟
پس از تزریق ژل، بلافاصله می‌توانید بخشی از نتایج را مشاهده کنید هرچند تاثیرات نهایی و کامل پس از ۴۸ ساعت بوجود می‌آیند.
میزان ماندگاری
ژل‌ها بسیار آرام و تدریجی از بین می‌روند، بنابراین برای اکثر بیماران نتایج بین ۶ تا ۹ ماه ماندگار خواهد بود.
تزریق چربیابتدا ناحیه اهداکننده پاک‌سازی شده و سپس بی‌حس می‌گردد. سلول‌های چربی از طریق لیپوساکشن از محل اهداکننده (مانند باسن، بیرون یا داخل ران، پایین کمر، یا پایین شکم) برداشته می‌شوند، و پس از استخراج چربی جهت از بین بردن سلول‌های آسیب‌دیده با محلول سالین شسته می‌شود. در مرحله بعد سلول‌های چربی با یک سرنگ کوچک به نواحی مورد نظر مانند گونه‌ها، زیر چشم‌ها، لب‌ها یا دور دهان تزریق می‌شوند (پس از بی‌حس شدن ناحیه).
میزان ماندگاری
بطور متوسط نتایج بسته به نحوه جذب بافت آن، سه سال یا بیشتر ماندگار خواهند بود.
 لیزر

شایع‌ترین درمان با لیزر جهت خطوط ریز و چین و چروک دور چشم، لیزر فراکشنال غیر تخریبی می‌باشد.بازسازی سطح پوست با لیزر روشی است که در آن از ابزار مخصوص برای از بین بردن چین و چروک دور چشم در لایه‌های بالایی پوست استفاده می‌شود. در این روش لایه‌های زیرین گرم می‌شوند تا تولید کلاژن افزایش یابد و موجب تحریک ناحیه تحت درمان جهت بهبودی با ظاهری صاف‌تر و یکنواخت‌تر گردد.
چه زمانی تاثیرات نتایج مشاهده می‌شوند؟
تاثیرات بازسازی سطح پوست با لیزرو درمان چروک دور چشم  بخصوص با درمان‌های تهاجمی‌تر معمولاً بلافاصله ظاهر می‌شوند.
میزان ماندگاری
در صورتی که درمان توسط یک متخصص خبره انجام شود نتایج آن تا سال‌ها ماندگار خواهد بود.
هزینه

هزینه درمان چین و چروک دور چشم بستگی به نوع درمان، میزان درمان و حق‌الزحمه پزشک دارد.


wrappixel kit
تزریق بوتاکس یکی از ایمن‌ترین درمان‌های کاهش چین و چروک است، البته به شرطی که به درستی انجام شود. با این حال هزینه تزریق بوتاکس بالا است و برخی با عوارض جانبی مانند کبودی مواجه می‌شوند که نتایج به دست آمده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. برخی بیماران پس از تزریق نوعی از سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت، زئومین و …) متوجه می‌شوند که دم ابروهایشان بیش از حد بالا رفته است و به اصطلاح ابروی شیطونی پیدا کرده‌اند. ابرو شیطونی باعث می‌شود که چهره همواره عصبانی به نظر برسد. گاهی چروک‌های غیرعادی دیگری نیز بالای کنار ابرو دیده می‌شود که تضاد ناخوشایندی با ناحیه صاف شده پس از تزریق دارد و حالتی غیرطبیعی را ایجاد می‌کند. این عارضه نتیجه تزریق غیریکنواخت بوتاکس بین دو ابرو یا سهل‌انگاری در درمان مناسب کنار ابرو است. خوشبختانه عوارض جانبی تزریق بوتاکس را می‌توان با تزریق مقدار بسیار کمی بوتاکس در عضله‌ی بالا برنده ابرو اصلاح کرد.
wrappixel kit
از بین بردن مرتب موهای زائد بدن و صورت عملی پرهزینه، دردناک و زمان‌بر است. مهم نیست از وکس برای از بین بردن موهای زاید استفاده کنید یا تیغ یا بند، در هر حال تکرار این کار به پوست آسیب می‌زند و باعث تحریک آن می‌شود. حتی الکترولیز موهای زائد نیز باید بارها تکرار شود و هر تار مو یک به یک از پوست جدا شود. در این بین لیزر موهای زائد روشی دائمی است که موهای زائد ناحیه‌های بزرگی از بدن را پس از فقط چند جلسه برای همیشه از بین می‌برد. اگر می‌خواهید بدون کلنجار رفتن روزمره با تیغ، موم یا بند بدنی صاف و بدون مو داشته باشید، بهتر است لیزر موهای زائد را امتحان کنید تا خود متوجه تغییری ملموس در زندگی‌تان بشوید. متخصصین کلینیک دکتر رضیعی در بیمارستان رازی وضعیت پوست، رنگ و نوع موها را ارزیابی می‌کنند و بهترین نوع لیزر را برای به دست آوردن نتیجه مطلوب پیشنهاد می‌دهند. در بهترین مرکز لیزر پوست و مو غرب تهران لیزرهای الکسانداریت، Nd:Yag و سولاری در دسترس است. از بین بردن موهای زائد با لیزر اعتماد به نفس را ارتقاء می‌دهد و کمک می‌کند تا برای همیشه با موهای زائد بدن خداحافظی کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیزر موهای زائد صورت و بدن یا رزرو نوبت در کلینیک دکتر رضیعی می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۴۴۲۵۵۵۵۷ – ۰۲۱۴۴۲۰۱۶۹۴ تماس حاصل فرمایید.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

توضیح اینکه با بهبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروهای مجرب کافی انجام لیزر در همه روزهای هفته ( به غیر از پنجشنبه وجمعه ) با وقت قبلی از ساعت سه بعدظهر تا هشت شب قابل انجام است.

آدرس:

بلوار مرزداران بین خ ایثار واریافر
پ ۱۲۲

۴۴۲۵۵۵۵۷
Copy right 2014-2018 Dr-razi.ir| تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر رضیعی محفوظ است

طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز