جوان سازی صورت با آر-اف فراکشنال سوزنی

هر چقدر هم که سعی کنیم آثار ناشی از بالا رفتن سن را انکار کنیم، فرایند طبیعی پیری گریزناپذیر است. البته مجبور نیستیم این تغییرات را برای همیشه تحمل کنیم. امروزه درمان‌های جوانسازی پوست صورت پیشرفته و قدرتمندی مانند آر اف سوزنی اسکارلت این امکان را برای ما فراهم می‌آورد تا با چین و چروک‌های صورت خداحافظی کنیم، کلاژن‌سازی طبیعی پوست را القاء کنیم و به روشی راحت و سریع درخشندگی جوانی را به نحوی طبیعی به صورت برگردانیم تا صورتمان نیز مانند دل‌مان جوان و شاداب شود.

آیا از شل شدن و افتادگی پوست صورت و گردن ناراحت هستید؟ آیا از دیدن جای جوش و جای زخم روی پوست خود خسته شده‌اید؟ آیا دیدن نشانه‌های آسیب‌های ناشی از نور خورشید یا پیری زودرس آزارتان می‌دهد؟ متخصصین ما در کلینیک دکتر رضیعی با بهره‌گیری از روش آر اف سوزنی نتایج دلخواه را به دست می‌دهند، بدون آنکه لازم باشد عوارض احتمالی جراحی را تحمل کنید یا مدتی طولانی پس از جراحی استراحت کنید. آر اف سوزنی پیشرفته‌ترین روش برای صاف و کشیدن پوست صورت و گردن است.  به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ار اف سوزنی یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های تماس حاصل فرمایید.

مزایا

• سریع بودن درمان
  • قابلیت درمان انواع تون پوستی
  • کنترل حداکثری عمق و نیرو
  • تحویل مستیقم انرژی به لایه درم و در نتیجه محافظت از لایه اپیدرم
  • دوران بهبود حداقل
  • نتایج چمشگیر

جوان سازی صورت با آر-اف فراکشنال سوزنی

ابتدا توضیحاتی در مورد دستگاه‌های معمولی رادیوفرکوئنسی داده می‌شود تا هم با نسل‌های ابتدایی ( معمولی)  و سپس با نسل یا ورژن جدید آن یعنی ار – اف فراکشنال سوزنی اسکارلت بهتر و بیشتر بدانید. امواج رادیویی پرفرکانس یا رادیو فرکوئنسی از سالها قبل توسط پزشکان به عنوان درمان ضد چروک و سفت شدن پوست‌های شل و افتاده استفاده می‌شده و هنوز هم در بسیاری از مراکز لیزر و زیبایی پوست معتبر در دنیا و ایران استفاده می‌شود، در این دستگاه‌ها ابتدا یک روغن و یک ژل رقیق روی پوست مالیده می‌شود و سپس پزشک با دستگاه رادیو فرکانس امواج رادیویی پرفرکانس را روی سطح  پوست می‌تاباند، این امواج رادیویی بتدریج گرما را از سطح پوست به عمق پوست (درم و زیر پوست) وارد می‌کند و این تاباندن این امواج بی‌عارضه بر پوست دو تاثیر دارد .

1. اثر سریع ولی کوتاه مدت ( اثر لیفت یا کشیدگی پوست) که با جلسه اول و یا دوم ظاهر می‌شود ولی در صورت توقف جلسات درمانی زود اثر آن از بین می‌رود این تاثیر موقف ناشی از انقباض و کشیدکی رشته‌های کلاژن‌های زیر پوست هست که نهایتا باعث لیفت موقف پوست می‌شود.
  2. با تکرار جلسات درمانی تاثیر دیررس ولی دراز مدت دارد (تاثیر ضد چروک) شروع میشود ،بتدریج با تکرار جلسات کلاژن‌های جدید داخل پوست تشکیل می‌شود که علاوه برادامه تاثیر لیفت (کشیده شدن پوست) باعث سفت شدن پوست‌های شل و افتاده می‌شود ( خصوصا  در قسمت پائینی و طرفین پوست صورت) و چروک‌های ظریف پوست خصوصا دور دهان و دور چشم بتدریج کم و کمتر می‌شود. توضیح مهم و نکته اول اینکه این امواج یعنی رادیو فرکانس هیچ ضرری برای پوست ندارد و یک متد غیر تهاجمی و بسیار بی‌آزار برای پیشگیری و درمان چروک و شلی و افتادگی صورت می‌باشد و تاثیر درمانی آن به  مراتب از کرم‌های ضد چروک بسیار گران قیمت در بازار بهتر و بیشتر است و نکته دوم اینکه بعد از جلسات درمان به هیچ وجه پوست دچار سوختگی و زخم نمی‌شود لذا عوارضی مثل لکهای تیره یا روشن در این متد ایجاد نمی‌شود، تنها موردی که بعد از جلسات درمانی ایجاد می‌شود قرمزی مختصر و خشکی پوست می‌باشد که بسرعت طی چند ساعت تا حداکثر یکی دو روز با استفاده از کرم‌های ترمیم کننده (ضد التهاب) و آبرسان پوست (کرم‌های مرطوب کننده ) قرمزی و خشکی پوست از بین می‌رود. انواع متنوع و متعدد از مارک‌های مختلف دستگاه‌های آر اف  ساخته و توسط پزشکان استفاده می‌شود ولی معروفترین و موثرترین این دستگاه ها یکی اکسنت و دومی تری اکتیو می‌باشد.

و بطور خلاصه مزیت این دستگاه‌ها: کار با این دستگاها (رادیو فرکونسی ) بسیار راحت، بدون درد و بدون عوارض هست.

ولی مشکل اساسی این دستگاه‌ها این است که در مقایسه با جوانسازی پوست صورت با لیزرهای تهاجمی (مثل لیزر سی او تو فراکشنال) و حتی لیزرهای غیر تهاجمی مثل اربیوم سلاس یا افیرم) تاثیر کمتری دارد و پزشک مجبور هست برای رسیدن به نتیجه مطلوب درمانی هم تعداد جلسات درمانی برای درمان چین و چروک و شلی و افتادگی صورت را زیاد کند (حدود شش تا ۱۰۰ جلسه) و یا اینکه هر جلسه باید وقت زیادی را برای انجام لیزر صرف کند (حدود یک ساعت) تا به نتیجه مطلوب درمانی برسد، لذا اغلب مراجعینی که توسط پزشک و با این دستگاه‌ها لیزر شده‌اند خیلی راضی نیستند و وقتی علت را جویا می‌شویم متوجه می‌شویم که یا پزشک معالج حوصله وقت گذاشتن برای هر جلسه درمانی را نداشته (یک ساعت برای هر جلسه) و یا اینکه به علت تعداد زیاد جلسات مراجعه کننده خسته می‌شود و جلسات را رها می‌کند .

و اما راه حل اساسی برای حل این مشکل

محققین با توجه به مسائل و مشکلات فوق در صدد برآمدند که تکنولوژی یا متد انجام رادیو فرکوئنسی را تغییر دهند بطوری‌که با تعداد جلسات درمانی کم (۳ تا ۴ جلسه) مثل لیزر های تهاجمی و غیر تهاجمی تاثیر کند، لذا نسل جدیدی از دستگاه‌های رادیو فرکوئنسی به نام رادیو فرکانس سوزنی ساخته شد و تمام معایبی که در مورد دستگاهای قبلی ذکر شد رفع شده، در این دستگاه همزمان ۲۵ یا ۴۹۹ سوزن همزمان بسیار آرام و بدون درد وارد پوست می‌شود و مدت بسیار کوتاهی (یک دهم ثانیه) بعد از ورود سوزن‌ها به زیر پوست و در کسری از ثانیه امواج رادیوفرکانس مستقیم به زیر پوست وارد میشود و مشخصات آن :

1. میزان ورود سوزن به زیر پوست قابل تنظیم است (از نیم میلی متر تا سه و نیم میلی متر) لذا بر حسب نوع پوست (نازک یا کلفت) و منطقه پوست (دورچشم یا طرفین صورت) و کاربرد درمانی ان پزشک تنظیم می‌کند که مثلا سوزن یک میلی متر داخل پوست شود که در اینصورت پوست شفاف و لطیف می‌شود و یا دور چشم که پوست نازکی دارد نباید نباید امواج بیشتر از یک میلی متر نفوذ کند، و یا مثلا پزشک برای درمان چروک و افتادگی طرفین قسمت پائینی و طرفین صورت باید سوزن را سه میلی متر به عمق پوست وارد کند تا اثرات مطلوب در سریع‌ترین و تعداد کم جلسات درمانی ظاهر شود.
  2. در این دستگاه جدید (ار اف سوزنی اسکارلت) خیلی سریع و در مدت زمان بسار کمی (در کسری از ثانیه) امواج رادیویی را به لایه‌های میانی و زیرین پوست وارد می‌کند و دمای لازم برای تاثیر درمانی (چهل درجه) مطلوب سریعا ایجاد می‌شود، و این بر خلاف دستگاه‌های قبلی است که باید پزشک مدت زیادی (هر جلسه یک ساعت) کار کند و امواج خیلی آرام و آرام از سد پوست بگذرد و بتواند یا نتواند به لایه‌های میانی و زیر پوست وارد شود تا بتواند بطور مطلوب و موثر اثر کند. ولی در ار اف  فراکشنال سوزنی این مشکل وجود ندارد و سریعا و مستقیم سوزن‌ها بدون  درد وارد پوست می‌شود و امواج رادیوفرکانس از سوزن به لایه‌های مختلف پوست  در یک زمان بسیار کوتاهی وارد می‌شود، لذا تعداد جلسات درمانی در این دستگاه جدید حداکثر چهار جلسه کافی است و  مثل لیزرهای تهاجمی تاثیرات لازم را بگذارد بدون آنکه عوارضی (سوختگی یا زخم) به پوست وارد کند .
  3. کار با دستگاه ار اف سوزنی اسکارلت برای پزشک راحت و برای مراجعه کننده بسیار لذت بخش و دلپذیر هست، چرا که به علت تکنولوژی به کار رفته در موتور وارد کننده سوزن‌ها به پوست و نوع سوزن‌های آن که بسیار نازک و ظریف هست هنگام کار با این دستگاه‌ها (البته مدل خاص و نسل‌های جدید آن) ورود سوزن به داخل پوست نسبتا بدون درد است بطوریکه حتی نیار به مالیدن کرم بی حسی قبل از انجام رادیوفرکوئنسی سوزنی هم نمی‌باشد.
  4. بر خلاف تصور ذهنی هر انسان که ممکن است تصور شود ورود سوزن‌ها هم با درد و هم با خونریزی پوست همراه هست نوع تکنولوژی بکار رفته بگونه‌ای هست که علاوه بر بی درد بودن هیچ گونه خونریزی و خون مردگی در محل ورود و خروج سوزن‌ها ایجاد نمی‌شود، که البته در ابتدا بعضی از مدل این نوع دستگاه‌ها که در ابتدا ساخته شد  ورود سوزن نسبتا با درد و مهمتر از آن هنگام کار با ان خونریزی روی پوست (هنگام خروج سوزن‌ها) ایجاد می‌شد که این دو نقص مطلوب پزشک و بیمار نبود ولی با بهبود تکنولوژی ساخت دستگاه و نوع سوزن به کار رفته در آن خصوصا در بعضی مدل‌ها این دو نقص کاملا از بین رفته و علاوه بر عدم وجود درد و خونریزی، حتی خونمردگی و کبودی هم بعد از کار با این دستگاه ایجاد نمی‌شود و حتی قرمزی پوست که بعد از بسیاری از لیزرها بسیار شایع هست، بعد از انجام ار اف فراکشنال قرمزی پوست نهایتا بعد از چند ساعت کاملا از بین می‌رود و تنها موردی که بعد از کار با این دستگاه چند روزی مشاهده می‌شود خشکی مختصر یا متوسط پوست هست که با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده سریعا خشکی پوست هم از بین می‌رود.
  5. کارایی و تاثیراتار اف فراکشنال سوزنی بسیار متنوع است، و علاوه بر اثرات ضد چروک بر کاهش و جمع شدن منافذ باز پوست، کاهش قابل ملاحظه عمق اسکارهای فرو رفته (چاله یا گودی) بعد از جوش، کاهش و  بهبودی قابل ملاحظه لکه‌های قهوه ای و حتی لکه‌های قرمز بعد از جوش (بهبودی جوشگاه)، شفاف شدن پوست های کدر یا تیر، کاهش ترشح چربی پوست در پوست بعضی افراد که بسیار چرب هست و دچاره سبوره چرب هستند، نکته جالب و در واقع مزیت این دستگاه این است که علاوه بر تاثیر درمانی مطلوب در درمان اسکارهای فرو رفته در بهتر شدن اکنه و جوش‌های قرمز فعال هم کاملا موثر است و این برخلاف لیزر فراکشنال CO2 هست  که معمولا نه تنها جوش‌ها را بهتر نمی‌کند بلکه بعضا جوش‌های نهفته و خفیف را بدتر و بیشتر می‌کند. نکته‌ای که باید ذکر شود این است که در درمان اسکارهای فرو رفته هنوز لیزر فراکشنال CO2انتخاب اول است ولی آنچه مهم اینست که همیشه درمان های ترکیبی و تلفیقی در بهبودی بسیاری از مشکلات پوست موثر تر و موفق‌تر است و نتایج درمانی پزشکی بهتر و بیشتر است که علاوه بر استفاده از دستگاه‌های با کیفیت (خصوصا با تجربه کاری بالا) دستگاه‌های متعدد داشته باشد تا در بعضی یا بسیاری از موارد (مثلا در درمان جای جوش) بتواند از دو نوع دستگاه مختلف همزمان یا متناوب ( یک جلسه درمیان) استفاده کند چرا که علم و تجربه ثابت کرده که استفاده از دو متد مختلف (با دو دستگاه مختلف) اثر هم افزایی و هم پوشانی دارد.

هزینه

هزینه آر اف سوزنی به بزرگی ناحیه درمان، تعداد ناحیه‌های مورد نظر، شدت عارضه پوستی و حق‌الزحمه متخصص بستگی دارد.

Needle Rf Fractional

از بهمن ماه ۹۱ در مطب و مرکز لیزر مرزداران و گیشا نصب و توسط دکتر رضیعی متخصص پوست مو انجام میشود، شما مراجعه کننده محترم در صورتیکه تمایل دارید مشکل پوست شما با این دستگاه بهبود یا بهتر و بهتر شود ابتدا لازم است که مطالب فوق را کاملا و دقیق مطالعه نمایید و همچنین مطالب و کارایی سایر دستگاها مثل لیزر فراکشنال سی او تو و لیزر افیرم و یا سلاس را هم در این سایت کاملا مطالعه نمایید و همچنین در صورتیکه اشنایی نسبی با زبان انگلیسی دارید میتوانید در گوگل :

Needle Rf Fractional

را در گوگل جستجو کنید تا بهتر و بیشتر با کارایی این دستگاه اشنا شوید