تزریق بوتاکس کاربردها اثرات زیبایی و درمانی


تزریق بوتاکس در سال‌های اخیر با فاصله زیادی به محبوب‌ترین عمل زیبایی تبدیل شده و گوی سبقت را از رقیبان خود ربوده است. تزریق بوتاکس با سه هدف اصلی انجام می‌شود که عبارت‌اند از کنترل اسپاسم و گرفتگی عضلانی، تعریق شدید زیربغل و زیباسازی. تزریق زیبایی بوتاکس صورت عملی غیرجراحی است که عضله‌های ایجاد کننده چین و چروک صورت، چین و چروک پیشانی و خط اخم و چین و چروک دور چشم را شل و آرام می‌کند. سال‌ها است که تزریق بوتاکس در نهایت ایمنی بر روی بانوان و آقایانی انجام می‌شود که می‌خواهند چین و چروک‌های صورت را از بین ببرند و با دستیابی به پوستی جوان‌تر و صاف‌تر جوانی از دست رفته را بازیابند.

اگر به دنبال یک درمان زیبایی و جوان کننده سریع برای رفع خطوط و چین و چروک‌های صورت هستید، ما تزریق بوتاکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. متخصص پوست و مو پس از بررسی وضعیت پوست مناسب بودن تزریق بوتاکس را تعیین می‌کنند. درمان زیبایی بوتاکس به دلیل سریع بودن و ارائه نتایج چشمگیر یکی از بهترین درمان‌های ضدپیری است که پس از آن نیازی به استراحت کردن نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص تزریق بوتاکس یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۴۴۲۵۵۵۵۷ – ۰۲۱۴۴۲۰۱۶۹۴ تماس حاصل فرمایید.

اثرات بوتاکس چیست؟
بوتاکس پروتئینی تخلیص شده به نام سم بوتولینوم A است که در مقادیر بسیار اندک و با سوزن‌های بسیار ظریف مستقیماً در عضله‌های صورت تزریق می‌شود. بوتاکس تزریق شده در عضله‌ی بیش فعال انتقال دهنده‌ی عصبی موسوم به استیل کولین را مسدود می‌کند و به این ترتیب از تحریک بیش از حد انقباض عضلانی در ناحیه درمان شده جلوگیری می‌کند. بوتاکس با آرام کردن عضله بیش فعال چروک‌ها را نیز صاف می‌کند و مانع از آن می‌شود تا چین و چروک‌های دائمی در اثر حرکت مکرر عضله روی صورت ایجاد شود.

سم بوتاکس چگونه تولید می شود؟
سم بوتاکس که از نوعی باکتری به‌نام «کلستریدیوم بوتولینوم» به‌دست می‌آید. این ماده از پلی‌پپتید‌هایی با بیش از هزار آمینو‌اسید تشکیل شده  و یکی از سمی ترین مواد در جهان شناخته شده است.

تاریخچه استفاده از بوتاکس در کاربردهای درمانی و زیبایی از چه زمانی است؟
این ماده اولین‌بار در اواخر قرن هجدهم میلادی در آلمان به عنوان عامل ایجاد کننده مسمومیت غذایی در سوسیس‌ها شناخته شد. بعدا محققان به خواص درمانی این سم پی بردند. تزریق بوتاکس ابتدا برای انحراف چشم به کار می‌رفت. بعدها پزشکان متوجه شدند که نه تنها انحراف چشم بیماران بهبود می‌یابد بلکه چین و چروک اطراف چشم آنها نیز برطرف می‌شود. بعد از آن استفاده از تزریق بوتاکس در زیبایی و جوان سازی رواج پیدا کرد.

مکانیسم اثر بوتاکس چگونه است؟
سم بوتولینیوم با آزاد‌سازی مولکول‌های استیل‌کولین در نورون‌ها را متوقف کرده و باعث فلج ماهیچه‌ها می شود. تزریق میزان ناچیزی از این سم به بدن می‌تواند از فعالیت ماهیچه‌ها جلوگیری کرده و در نتیجه چین و چروک‌هایی که در اثر فعالیت ماهیچه‌ها به وجود آمده را برطرف می‌کند.

آیا با تزرق بوتاکس عضلات به صورت دائمی فلج می‌شوند؟
نتایج بوتاکس و فلج عضلات ۲ تا ۷ ماه به قوت خود باقی می‌ماند، متوسط ماندگاری نتایج ۴ تا ۵ ماه است. بعد از آن عضلات با رهاسازی مجدد استیل کولین به فعالیت خود باز می گردند.

میزان تزریق بوتاکس چقدر است؟
بوتاکس دارای اندازه‌ی مشخصی که برای تمام افراد یکسان باشد، نیست. شرایط هر بیماری متفاوت است و اندازه‌گیری دوز صحیح نه تنها برای انجام مناسب روش بلکه برای خود بیمار نیز مهم است. علاوه بر این، جنسیت بیمار نیز تفاوت ایجاد می‌کند، مردان دارای عضلات بزرگتری از زنان هستند و بنابراین نیاز به دوز بالاتری دارند. برای مثال یک عمل زیبایی مانند درمان خطوط اخم، ممکن است بین ۱۰ تا ۴۰ واحد نیاز باشد.

آیا با تزریق بوتاکس می‌توان تمام چین و چروک‌ها را از بین برد؟
بوتاکس چین و چروک‌هایی مانند خط اخم و چین و چروک دور چشم را که در اثر منقبض شدن عضلات صورت عمیق می‌شوند را از بین می‌برد. چروک‌های ناشی از شل شدن و افتادگی پوست به درمان با بوتاکس واکنش نشان نمی‌دهند. به علاوه به کمک تزریق بوتاکس در کنار تزریق ژل یا بدون آن می‌توان گوشه‌های دهان را بالا برد و حالت ناراحت و افسرده صورت را از بین برد.

تزریق بوتاکس برای چه نواحی از بدن استفاده می‌شود؟

مهم ترین نواحی که می توان تزریق بوتاکس انجام داد عبارتند از:

پیشانی: رفع خطوط پیشانی یکی از محبوب‌ترین کاربردهای بوتاکس است. در اثر نگرانی، استرس و اضطراب و یا بالا رفتن سن چین و چروک‌هایی روی پیشانی ایجاد می‌شود که هنگام تعجب کردن یا هیجان زده شدن بیشتر جلب توجه می‌کند.هزینه بوتاکس پیشانی به شدت چین و چروک، نوع محصول مورد استفاده و مقدار محصول استفاده شده بستگی دارد. بوتاکس برای نواحی دور چشم نیز کاربرد بسیاری دارد.
ناحیه بین دو چشم روی پیشانی: این چین و چروک‌ها که به دلیل شباهت ظاهری خطوط ۱۱ نیز نامیده می‌شوند، با بالا رفتن سن بین دو چشم ایجاد می‌شوند. این چین و چروک‌ها معمولاً بیشتر هنگام اخم کردن، نگران شدن یا تمرکز کردن جلب توجه می‌کنند.
چشم‌ها: چشم‌ها غالباً درخشان‌ترین عضو صورت هستند. اما سال‌ها لبخند زدن و اخم کردن تاثیر خود را روی چشم‌ها به جا می‌گذارد و چین و چروک‌هایی را دور چشم ایجاد می‌کند که به خطوط پنجه‌کلاغی معروفند. به جز خطوط خنده خطوط ظریف دیگری نیز دور چشم دیده می‌شود. بوتاکس در  درمان چروک اطراف چشم موثر است ، تا چشم‌ها جذابیت پیشین خود را بازیابند و در میان صورت بدرخشند.
لب‌ها: لبخند زدن و اخم کردن چروک‌های منحنی شکلی را دور دهان ایجاد می‌کند. با تزریق بوتاکس می‌توان خط اندوه، خط خنده و چین و چروک دور لب را از بین برد.
خط فک: بسیاری از بیماران شکل چهارگوش خط فک را دوست ندارند. بوتاکس عضله‌های مخصوص جویدن (مضغ) را، که عامل چهارگوش شدن فک هستند، کوچک‌تر می‌کند.
تزریق بوتاکس درمانی موثر برای کاهش تعریق زیر بغل، دست‌ها و کف پاها به شمار می‌آید. بوتاکس تکانه‌های عصبی ارسال شونده به غدد تعریق را مسدود می‌کند و به این ترتیب عصب دیگر نمی‌تواند تعریق را تحریک کند.
لبخند لثه‌ای
آیا بالا بردن ابروها با این روش امکان پذیر است؟
ما برای نشان دادن احساسات خود از ابروهایمان کمک می‌گیریم. تغییر حالت‌های مداوم چروک‌های عمیقی را بالا و بین ابروها و روی پیشانی ایجاد می‌کند. تزریق بوتاکس با هدف لیفت یا بالا بردن ابرو و خلق چهره‌ای شاداب‌تر نیز انجام می‌شود.

آیا تزریق بوتاکس در درمان تعریق شدید زیر بغل و کف دست اثر دارد؟
تزریق بوتاکس برای مبتلايان به تعريق بيش از حد بسيار موثر است. بوتاكس با متوقف کردن ارتباط اعصاب محرك سمپاتيك با غدد عرق، مانع ترشح عرق مى‌شود و در نهایت باعث خشك شدن كامل موضع مى‌شود؛ بوتاكس معمولا در نواحی عميق درم، جايى كه غدد عرق قرار دارند، تزريق می شود.

آیا تزریق بوتاکس می‌تواند سر درد مگیرنی را درمان کند؟
تاثیر بوتاکس در پیشگیری از سردردهای میگرنی به اثبات رسیده است. تزریق بوتاکس در عده زیادی از بیماران مبتلا به میگرن می‌تواند باعث قطع و یا طولانی شدن فاصله بین حملات سردرد به مدت سه ماه تا چهار ماه شود.

آیا تزریق بوتاکس در گردن خطر دارد؟
تزریق بوتاکس می‌تواند در چین و چروک‌های نواری روی گردن نیز استفاده شود. ولی اگر به طور نامناسبی در گردن تزریق شود، می‌تواند باعث ناتوانی در بلعیدن گردد.

انواع بوتاکس (مسپورت – دیسپورت -نورونوکس – کانیتوکس)
برندها و مارک‌های مختلفی از تزریق بوتولونیم وجود دارد. مهمترین برند آن بوتاکس است. از دیگر برندهای تزریق بوتولینویم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دیسپورت: بهترین نوع بوتاکس در ایران می‌باشد دارای ماندگاری بالا و عوارض جانبی کم است. این توکسین ساخت کشور انگلیس است. از بسیاری از جهات به بوتاکس شباهت دارد.
نورونوکس: ساخت کشور کره است. نام‌های دیگر نوع برند Botulift , Siax , Cunox , Medytoxin است که در اکثر کشورها مجوز گرفته است. درایران نیز این نوع تزریق داراری مجوز وزارت بهداشت و درمان است. معمولا کیفیت این ماده بالا و عوارض جانبی آن کم است.
زئومین: این توکسين نيازی به نگاه داشتن در يخچال ندارد و برای از بین بردن خط خم و چین و چروک صورت استفاده می‌شود.
کانیتوکس (بوتاکس چینی): این نوع توکسین‌ها معمولا قیمت مناسب‌تر هستند. بعضی از اینو توکسین‌ها دارای مجوز اداره بهداشت نمی‌باشند و به صورت قاچاق وارد ایران می‌شود. حتی بوتاکس کانادایی نیز همان بوتاکس چینی است که فروشندگان با تغییر نام آن سعی در فروش محصولات چینی کرده‌اند. از نام‌های دیگر آن می‌توان به کنیتوکس، انیتوکس،درماتوکس، لینوریز، ریفاین نام برد.
مسپورت (مصپورت): این نوع توکسین ساخت ایران بوده و دارای مجوز بهداشت و درمان است. مسپورت بیشتر برای از بین بردن خط ابرو استفاده می‌شود.
متقاضیان این درمان چه کسانی هستند؟
متقاضی تزریق بوتاکس باید از سلامت عمومی مناسبی برخوردار باشد و انتظاری واقع‌بینانه از درمان داشته باشد. متقاضی مناسب تزریق بوتاکس یماری است که:

نشانه‌های اولیه پیری در صورت وی مشاهده می‌شود.
خطوط اخم ظاهری خسته، ناراحت یا عصبانی به چهره‌اش داده است.
از تعریق زیاد ناراحت است.
تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب نیست؟
بارداری یا شیردهی از موارد منع استفاده از بوتاکس است. به علاوه در صورت وجود هر گونه عفونت در محل تزریق یا نزدیکی آن باید تزریق بوتاکس را تا زمان برطرف شدن عفونت به تاخیر انداخت.

آیا در بیماری هایی خاص ممنوعیتی وجود دارد؟
تزرثیق بوتاکس در افرادی که از آمینوگلیکوزیدها (آنتی‌بیوتیک‌های آمیکاسیـــن، استـرپتومایسیـــن، اسپکتینومایسیـــن، توبـرامایسین، نئومایسین و جنتامایسین) استفاده می‌کنند یا کسانی که عفونت فعال دارند، ممنوع است. هم چنین بهتر است افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمن از تزریق بوتاکس خودداری کنند. در بیماری‌هایی مانند فشار خون و یا دیابت دارند معمولا منع مصرف وجود ندارد ولی در هر صورت باید با پزشک معالج خود در این مورد مشورت نمائید.

حداقل سن تزریق بوتاکس چه زمانی است؟
بسیاری ازجراحان یا پزشکان زیبایی بهترین و حداقل سن استفاده از بوتاکس را ۲۳ سال در نظر می گیرند.

مهم ترین مزایای این تزریق چیست؟
 غیرتهاجمی و غیرجراحی
 ایمن و موثر
 ارائه نتایجی ظریف و طبیعی
عدم نیاز به استراحت پس از درمان
آیا این روش خطرها و عوارض جانبی دارد؟
اکثر عوارض پس از تزریق بوتاکس موقتی است و اگر تزریق توسط پزشکی مجرب و به روش صحیح انجام شود، احتمال بروز عوارض به حداقل می‌رسد. شایع‌ترین عوارض جانبی تزریق بوتاکس عبارت است از:

 سر درد
 بی‌حسی، حساسیت به لمس و درد موضعی در محل تزریق
 قرمزی، ورم و یا سوزش محل تزریق
 پشت سر گذاشتن دوران بهبود و مختل شدن فعالیت روزمره به دلیل نیاز به استراحت کردن
آیا با تزریق بوتاکس افتادگی پلک صورت می گیرد؟
افتادگی پلک یکی از عوارض جانبی بوتاکس است. اما این افتادگی موقت بوده و به زودی برطرف می شود.

آمپول بوتاکس چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟
سوزنی که پزشک برای این روش انتخاب می‌کند در هنگام تزریق بوتاکس نقش بزرگی را در مدیریت درد بیمار ایفا می‌کند. بیشتر پزشکان استفاده از یک سوزن کوتاه یک بار مصرف مانند سوزن انسولین را که در صورت نیاز می‌توانند اندازهی ۳۱ یا ۳۲ داشته باشند، توصیه می‌کنند. این سوزن‌ها در فروشگاه‌های عرضه کننده‌ی تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها در دسترس هستند.

روش تزریق بوتاکس چگونه است؟
متخصص پوست و مو ناحیه درمان را با شوینده الکلی کاملاً تمیز می‌کند. این درمان معمولاً بدون درد است؛ با این حال اگر بیمار به درد حساس باشد، پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند تا بیمار کاملاً راحت باشد. پزشک از بیمار می‌خواهد عضله‌های صورت را منقبض کند تا بتواند محل دقیق تزریق بوتاکس را مشخص کند. پزشک مقدار بسیار اندکی بوتاکس مخصوص عضله‌های صورت را با سوزنی بسیار ظریف تزریق می‌کند. مقادیری از شل کننده عضلانی بوتاکس با دقت در نقاطی از صورت تزریق می‌شود که پزشک محل آنها را با معاینه دقیق حرکات عضلات صورت تعیین کرده است. تزریق بوتاکس معمولاً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، البته مدت زمان درمان به تعداد ناحیه‌های در نظر گرفته شده بستگی دارد. مقادیر بسیار اندکی بوتاکس با سوزن بسیار ظریفی داخل عضله‌های صورت در امتداد ناحیه‌های در نظر گرفته شده برای جوانسازی تزریق می‌شود. اگر بی‌حسی اعمال نشده باشد، بیمار سوزش ملایمی را هنگام تزریق حس خواهد کرد. بیمار بلافاصله پس از تزریق می‌تواند فعالیت‌های معمول روزمره را ادامه دهد. اگر تزریق در ناحیه پیشانی انجام شده باشد، بیمار دچار سردرد خواهد شد.

در دوران بهبودی چه کارهایی باید انجام دهیم؟
از بیمار خواسته می‌شود که برای جلوگیری از پخش شدن بوتاکس به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین و مالش دادن ناحیه تزریق شده خودداری کند. ورم، کبودی یا قرمزی محل تزریق طبیعی است و معمولاً پس از چند ساعت برطرف می‌شود، البته این عوارض در صورت حساسیت بالای بیمار ۲۴ تا ۴۸ ساعت استمرار خواهد داشت. توصیه‌های زیر را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از تزریق بوتاکس بگیرید:

از حرکت دادن شدید یا ماساژ دادن ناحیه درمان شده خودداری کنید، مگر آن که پزشک دستور دیگری داده باشد.
تا ۲۴ ساعت از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
به مدت ۷۲ ساعت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا گرما خودداری کنید.
از مصرف مقادیر بالای نمک بپرهیزید تا دچار تعریق زیاد نشوید.
سعی کنید صورت را هنگام خوابیدن رو به بالا بگیرید و سر را نیز اندکی بالا بگذارید تا از ایجاد ورم جلوگیری کرده باشید.
در صورت متورم بودن صورت هر یک ساعت یک بار کمپرس سرد را به مدت ۱۵ دقیقه روی محل تزریق قرار دهید.
ماندگاری و تاثیر گذاری نتایج چقدر است؟
نتایج به تدریج پس از ۳ تا ۵ روز قابل مشاهده می‌گردد، اما نتیجه نهایی بوتاکس صورت پس از دو هفته مشخص می‌شود. نتیجه نهایی به عامل‌های متعددی چون شدت خطوط و چین و چروک‌ها، اندازه عضله‌های زیر چروک‌ها و مقدار بوتاکس تزریق شده بستگی دارد.

دکتر خوب تزریق بوتاکس کیست؟
پیدا کردن یک پزشک معتبر و سازگار برای تزریق بوتاکس مهم است تا در طول درمان راحت باشید و خطر هر گونه عوارض جانبی به حداقل برسد.

در حالی که ممکن است تزریق بوتاکس راحت به نظر برسد، اما در واقع یک روش تخصصی پزشکی است که نیاز به آموزش پزشکی در زمینه‌ی آناتومی و فیزیولوژی عضلات، اعصاب و رگ‌های خونی صورت دارد. یک پزشک خوب برای تزریق بوتاکس باید بداند دقیقا کجا و به چه اندازه‌ای تزریق کند. پزشک باید بداند که اگر بوتاکس در محل درست تزریق شود باعث برطرف شدن چروک‌ها خواهد شد، اما اگر به اندازه‌ی چند میلی‌متر جابه‌جا تزریق کند، می‌تواند باعث بسته شدن چشم یا افتادگی ابرو شود. در صورت استفاده ناصحیح، ممکن است به نظر برسد که بیمار یک سکته مغزی جدی داشته است.هنگامی که به دنبال درمان بوتاکس هستید انتخاب یک پزشک متخصص یا جراح واجد شرایط و آموزش دیده اهمیت بسزایی دارد.

هزینه بوتاکس چه قدر است؟
هزینه تزریق بوتاکس به شدت عارضه، مقدار و نوع بوتاکس و هزینه پزشک بستگی دارد.


wrappixel kit
تزریق بوتاکس یکی از ایمن‌ترین درمان‌های کاهش چین و چروک است، البته به شرطی که به درستی انجام شود. با این حال هزینه تزریق بوتاکس بالا است و برخی با عوارض جانبی مانند کبودی مواجه می‌شوند که نتایج به دست آمده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. برخی بیماران پس از تزریق نوعی از سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت، زئومین و …) متوجه می‌شوند که دم ابروهایشان بیش از حد بالا رفته است و به اصطلاح ابروی شیطونی پیدا کرده‌اند. ابرو شیطونی باعث می‌شود که چهره همواره عصبانی به نظر برسد. گاهی چروک‌های غیرعادی دیگری نیز بالای کنار ابرو دیده می‌شود که تضاد ناخوشایندی با ناحیه صاف شده پس از تزریق دارد و حالتی غیرطبیعی را ایجاد می‌کند. این عارضه نتیجه تزریق غیریکنواخت بوتاکس بین دو ابرو یا سهل‌انگاری در درمان مناسب کنار ابرو است. خوشبختانه عوارض جانبی تزریق بوتاکس را می‌توان با تزریق مقدار بسیار کمی بوتاکس در عضله‌ی بالا برنده ابرو اصلاح کرد.

اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

توضیح اینکه با بهبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروهای مجرب کافی انجام لیزر در همه روزهای هفته ( به غیر از پنجشنبه وجمعه ) با وقت قبلی از ساعت سه بعدظهر تا هشت شب قابل انجام است.

آدرس:

بلوار مرزداران بین خ ایثار واریافر
پ ۱۲۲

۴۴۲۵۵۵۵۷
Copy right 2014-2018 Dr-razi.ir| تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر رضیعی محفوظ است

طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز