ابرو شیطونی و بالا رفتن بیش از حد ابرو بر اثر بوتاکس



تزریق بوتاکس یکی از ایمن‌ترین درمان‌های کاهش چین و چروک است، البته به شرطی که به درستی انجام شود. با این حال هزینه تزریق بوتاکس بالا است و برخی با عوارض جانبی مانند کبودی مواجه می‌شوند که نتایج به دست آمده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
برخی بیماران پس از تزریق نوعی از سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت، زئومین و …) متوجه می‌شوند که دم ابروهایشان بیش از حد بالا رفته است و به اصطلاح ابروی شیطونی پیدا کرده‌اند. ابرو شیطونی باعث می‌شود که چهره همواره عصبانی به نظر برسد. گاهی چروک‌های غیرعادی دیگری نیز بالای کنار ابرو دیده می‌شود که تضاد ناخوشایندی با ناحیه صاف شده پس از تزریق دارد و حالتی غیرطبیعی را ایجاد می‌کند. این عارضه نتیجه تزریق غیریکنواخت بوتاکس بین دو ابرو یا سهل‌انگاری در درمان مناسب کنار ابرو است. خوشبختانه عوارض جانبی تزریق بوتاکس  را می‌توان با تزریق مقدار بسیار کمی بوتاکس در عضله‌ی بالا برنده ابرو اصلاح کرد.
قوس ابروهای برخی به طور طبیعی بالا است و این ابروهای بالا رفته کاملاً با دیگر اجزاء چهره متناسب است و به فرد می‌آید. اما اگر ابروها از ابتدا و قبل از تزریق بوتاکس بالا نباشد و ناگهان شیطونی شود، عجیب و غیرطبیعی خواهد بود. متخصصین باید با آناتومی و عضلات صورت آشنا باشند، بدانند که کدام عضله مسئول دادن حالت‌های مختلف به چهره است و در زمینه تزریق بوتاکس آموزش دیده باشند و تزریق را در نهایت دقت انجام دهند. متخصصین زیبایی باید در زمینه تزریق بوتاکس تجربه داشته باشند و محل دقیق تزریق را روی صورت هر بیمار تعیین کنند تا صورت نامتقارن نشود و ابروها بیش از حد بالا نرود. در هر حال اگر به تازگی در ناحیه پیشانی بوتاکس تزریق کرده‌اید و ابروهایتان پس از تزریق بیش از حد بالا رفته است، کافی است برای اصلاح این ابروهای شیطونی به کلینیک دکتر رضیعی مراجعه کنید. متخصصین در کلینیک دکتر رضیعی علت بالا رفتن ابروها را بررسی می‌کنند و این حالت ناخوشایند را با تزریق مقدار بسیار کمی بوتاکس به منظور متعادل کردن عملکرد عضلات و طبیعی و ملیح کردن چهره به سرعت برطرف می‌کنند.
به منظور دریافت مشاوره و مطرح کردن سوالات خود در خصوص بالا رفتن بیش از حد ابروها (ابرو شیطونی) بر اثر بوتاکس و درمان آن یا تعیین وقت قبلی می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۴۴۲۵۵۵۵۷ – ۰۲۱۴۴۲۰۱۶۹۴ تماس حاصل فرمایید.
علت بالا رفتن بیش از حد ابروها

اگر تزریق بوتاکس به درستی انجام شود، شاهد ابرو شیطونی یا متعجب نخواهید بود. دو نوع عضله در بالای صورت وجود دارد. یک گروه عضله‌های بالابرنده هستند که پیشانی را بالا می‌برند و بالا بردن ابروها را ممکن می‌کنند. عضله بالابرنده عامل ایجاد چین‌های افقی روی پیشانی  نیز هست. گروه دیگر عضله‌های پایین آورنده هستند که مسئولیت اخم کردن و پایین کشیدن پیشانی را به عهده دارند. موقعیت ابروها برآیندی از نیروی رو به بالای عضله‌های بالابرنده و کشش رو به پایین عضله‌های پایین آورنده است. اگر تعادل بین این نیروهای مخالف در اثر عواملی چون تزریق اشتباه بوتاکس به هم بخورد، حالت ابروها غیرطبیعی می‌شود. بوتاکس عضله‌ها را ضعیف یا شل می‌کند و اثر آن بر حالت صورت بستگی به این دارد که بوتاکس در کدام گروه عضلانی تزریق شده است. برای مثال اگر بوتاکس در عضله‌های بالابرنده تزریق شود، آنها را ضعیف می‌کند و در نتیجه ابروها به خوبی بالا نمی‌رود و حالتی افتاده پیدا می‌کند. اما اگر بوتاکس در عضله‌های پایین آورنده تزریق شود، ضعیف یا شل شدن این عضله‌ها کشش رو به پایین را کاهش می‌دهد و باعث بیش از حد بالا رفتن ابروها می‌شود. نکته کلیدی در تزریق بوتاکس حفظ تعادل بین نیروهای عضله‌های بالا برنده و پایین آورنده پیشانی است. ابرو شیطونی معمولاً نتیجه تزریق بیش از حد بوتاکس در عضله پایین آورنده و یا تزریق مقدار کم بوتاکس در عضله بالا برنده در نیمه بیرونی پیشانی است. ابرو شیطونی را می‌توان با تزریق مقدار بسیار کمی بوتاکس در عضله‌های بالابرنده کنار پیشانی اصلاح کرد. متخصص زیبایی روش‌های جلوگیری از این حالت و بازگرداندن ابروها به حالت طبیعی را توضیح می‌دهد. شرط لازم یک تزریق بوتاکس موفق آشنایی متخصص با عضله‌های پیشانی و عملکرد آنها است.
دیگر علل بالا رفتن بیش از حد ابروها به شرح زیر است:
دقیق نبودن تزریق: چنانچه بوتاکس با مقدار زیادی آب رقیق شود، عضله‌های ناحیه بزرگتری را بی‌حس می‌کند. در نتیجه تزریق دقت کافی نخواهد داشت.
درمان یکسان تمام بیماران: اگر متخصص تزریق را به یک روش برای همه بیماران انجام دهد، برخی بیماران نتیجه خوبی از درمان نخواهند گرفت، چون محل قرارگیری عضله‌ها در تمام بیماران یکسان نیست. چنین روش نامناسبی نتایج نامطلوب به دست می‌دهد.
درمان


متخصص زیبایی از بیمار می‌خواهد که دو یا سه هفته پس از تزریق بوتاکس، یعنی حداقل زمان برای مشخص شدن نتیجه بوتاکس، به کلینیک مراجعه کند. حالت ناخوشایند ابروها به راحتی و به سرعت پس از گذشت این مدت برطرف می‌شود. چنانچه تزریق اولیه بوتاکس منجر به افتادگی ابرو شود، درمان آن قبل از بین رفتن اثر بوتاکس دشوارتر خواهد بود. گاهی اوقات ابرو شیطونی ظرف این مدت خودبه خود اصلاح می‌شود، چون عضله‌های پیشانی ابروها را پس از کم شدن اثر بوتاکس پایین می‌کشند.
برای درمان ابرو شیطونی باید بوتاکس را در عضله پیشانی واقع در کنار بالای ابرو تزریق کرد تا آنها را تا سطح بخش میانی ابروها پایین آورد. چروک‌های افقی کوچک بالای کنار ابروها نیز پس از این تزریق صاف می‌شود.
پیشگیری از بالا رفتن ابروها در اثر تزریق بوتاکسبه متخصص مجرب مراجعه کنید. فردی که بالای سر شما سوزن را به دست دارد، نقش غیرقابل انکاری در موفقیت درمان دارد. تزریق بوتاکس نوعی هنر است. در نظر گرفتن آناتومی صورت هر بیمار و موقعیت عضله‌های پیشانی بسیار مهم است و چون این موارد برای هر بیمار متفاوت از دیگری است، هر تزریق را باید مطابق با ویژگی‌های خاص هر بیمار انجام داد.
به هزینه بوتاکس توجه کنید. اگر قیمت اعلام شده باورنکردنی است، به اصل بودن بوتاکس شک کنید. فقط در صورتی با این درمان‌های ارزان قیمت موافقت کنید که از معتبر بودن مرکز درمانی و صلاحیت پزشک اطمینان داشته باشید.
مطئن شوید که بوتاکس اصل Allergan (آلرگان) تزریق می‌شود و روی جعبه هولوگرام و زیر آن شماره کالا و تاریخ انقضاء درج شده است. بوتاکس در بطری شیشه‌ای به فروش می‌رسد.
از ۴ هفته قبل از تزریق از مصرف ایبوپروفن، ویتامین E، چای سبز و گیاهان دارویی خودداری کنید. چون مصرف این داروها احتمال کبودی را افزایش می‌دهد. قرار دادن یخ بلافاصله پس از تزریق نیز به رفع عوارض جانبی کمک می‌کند.
به طور متوسط ۲۰ واحد بوتاکس برای از بین بردن خطوط بین ابروها و ۱۵ تا ۲۰ واحد برای چین و چروک عمیق دور چشم تزریق می‌شود. اگر چین و چروک‌ها عمیق نباشد، بوتاکس کمتری تزریق می‌شود. تعداد واحدهای بوتاکس به سن بیمار و عمق خطوط بستگی دارد. به تشخیص متخصص اطمینان کنید. گاهی اوقات بوتاکس کمتر نتیجه‌ی بهتری را به دست می‌دهد، به ویژه اگر این تزریق نخستین درمان با بوتاکس باشد.



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید

توضیح اینکه با بهبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروهای مجرب کافی انجام لیزر در همه روزهای هفته ( به غیر از پنجشنبه وجمعه ) با وقت قبلی از ساعت سه بعدظهر تا هشت شب قابل انجام است.

آدرس:

بلوار مرزداران بین خ ایثار واریافر
پ ۱۲۲

۴۴۲۵۵۵۵۷
Copy right 2014-2018 Dr-razi.ir| تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر رضیعی محفوظ است

طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز